Co to jest Dotpay?

Dotpay to instytucja płatnicza udostępniająca system szybkich płatności online, które są alternatywą dla tradycyjnych przelewów bankowych. Jesteśmy pośrednikiem między płacącym a sklepem internetowym, dzięki czemu płatność przebiega niemalże w „czasie rzeczywistym”, co nie wymaga oczekiwania na zaksięgowanie przelewu przez bank. Działamy 24h/dobę – niezależnie od pory dnia czy nocy, twoja płatność trafia od razu do sprzedawcy.

Co dla mnie, jako płacącego, oznacza nadpłata?

Nadpłata występuje wtedy, gdy wpłacona kwota jest wyższa niż wartość zamówienia. Nadpłata zostanie zwrócona. W szczególnych przypadkach, Dotpay skontaktuje się z kupującym w celu potwierdzenia numeru rachunku bankowego.

DotPay_schemat_dokonywania_wplat

Co dla mnie, jako płacącego, oznacza dopłata?

Występuje w przypadku, gdy płacący nie wpłaci całej  kwoty za towar. Dopóki różnica nie zostanie uregulowana przez płacącego, zamówienie nie będzie zrealizowane. Płacący otrzyma komunikat z systemu Dotpay o wysokości kwoty, jaką należy dopłacić.

Co dla mnie, jako płacącego, oznacza zwrot?

Może wystąpić w przypadku:

a) informacji od odbiorcy (serwisu/sklepu online) o anulowanej transakcji,
b) błędnie wpisanego tytułu uniemożliwiającego weryfikację,
c) nadpłat (następuje zwrot nadpłaconej różnicy),
d) powielonych transakcji.

Co dla mnie, jako płacącego, oznacza odrzucona transakcja?

Występuje, gdy karta, którą realizowana jest płatność, nie uzyska autoryzacji ze strony banku-wydawcy karty. Chcąc zweryfikować przyczyny braku autoryzacji karty, należy się zwrócić do banku. Dotpay nie otrzymuje takich informacji.

Co to jest numer zamówienia/numer transakcji?

W procesie płatności używamy dwóch numerów: zamówienia (np. 23592-X5342 lub M1234-5678) oraz transakcji (np. 20119-G4631 lub M1234-5678). Numeracja ta dotyczy tej samej wpłaty.

Numer zamówienia klienci wpisują w tytule przelewu. Służy do identyfikacji wpłaty.

Numer transakcji to ten, pod którym księgujemy wpłatę dla danego sprzedawcy. Sprzedawcy z kolei nie widzą numeru zamówień, tylko numer transakcji.

Zgodnie z treścią zawartą w wygenerowanych przez nas potwierdzeniach wpłat, w przypadku kontaktu ze sprzedawcą, należy powołać się na numer transakcji, po którym sprzedawca może odnaleźć daną wpłatę na swoim koncie.

Co zrobić, gdy towar nie zgadza się z zamówieniem lub nie dotarł w terminie?

To sklep on-line realizuje zamówienia, dysponuje zakupionym towarem i go wysyła. Skontaktuj się ze sprzedawcą, a jeśli jest to niemożliwe,, napisz do nas. Pomożemy wyjaśnić i rozwiązać zaistniałą sytuację.

Gdzie znajdę wykaz platform sklepowych, z którymi płatności internetowe Dotpay mogę wdrożyć automatycznie?

Pełny wykaz znajdziesz TUTAJ>>