wróć do listy
Top_foto_870x358px2

Zalety i zastosowanie usługi przypomnienia o dokończeniu płatności i dedykowanych linków do płatności

Konkurencja na rynku e-commerce jest bardzo duża i mimo najlepszej optymalizacji oraz konfiguracji e-sklepu współczynnik konwersji dla wielu wciąż może być niezadowalający. Wówczas warto pomyśleć o dodatkowych rozwiązaniach, które mogą go poprawić. Jednym z tego typu udogodnień są przypomnienia o dokończeniu płatności oraz dedykowane linki. Warto poznać również inne korzyści tych rozwiązań, szczególnie w określonych sektorach usług i sprzedaży.

Jak działają dedykowane linki do płatności?

W momencie, gdy klient złoży zamówienie, powinien otrzymać mailowo dedykowany link do płatności. Sprzedawca może go wysłać sam – logując się do systemu usługodawcy, który świadczy mu takie rozwiązanie. Generowanie linków do zamówień można również zautomatyzować, zlecając na koncie takie działanie. Kupujący klikając link zostanie przekierowany na specjalną stronę płatności. Tam będzie mógł sfinalizować transakcje różnymi sposobami płatności.

Pierwsza opcja, która pozwala na samodzielne wysyłanie linka, sprawdzi się szczególnie u przedsiębiorców, którzy oferują spersonalizowane usługi i produkty. Szczególnie biura podróży, które potrzebują chwili czasu, by stworzyć indywidualną wycenę. Druga opcja to rozwiązanie doskonałe dla masowych wystawców faktur. Dzięki linkowi umieszczonemu na dokumencie klienci mogą dokonać bezpośredniej płatności.

Przypomnienie o dokończeniu płatności

Rozwiązanie przypomnienia o dokończeniu płatności może być swego rodzaju asekuracją dla porzucania koszyka zakupowego. To jedna z głównych przyczyn obniżania się współczynnika konwersji. Użytkownik postępuje tak z różnych przyczyn np. technicznych, czy życiowych. Przypomnienie o dokończeniu płatności to dobry sposób na bezinwazyjne zwrócenie uwagi kupującego że chciał dokonać transakcji i teraz może ją dokończyć.

Utrata połączenia z Internetem, czy błąd przeglądarki, które powodują porzucenie płatności, nie są winą sprzedającego. Jednak z powodu tych zdarzeń użytkownik może bardzo się zniechęcić do ponownego przechodzenia całego procesu zakupowego. Wówczas system może wysłać link, który w łatwy sposób pozwoli dokończyć płatność.

Podsumowanie

Warto włączyć w e-sklepie takie udogodnienia, jak dedykowane linki do płatności – szczególnie, gdy jest się masowym wystawcą faktur lub oferuje spersonalizowane usługi. W pierwszym wypadku zdecydowanie można zyskać na terminowości opłat i wyeliminować ryzyko popełnienia błędów w przepisywaniu danych, czy wysokości kwot. Z kolei przypomnienia o płatnościach to rozwiązanie, które pozwoli odzyskać utraconego klienta i zwiększy współczynnik konwersji.