wróć do listy
banery-blog-poradnik-promocja sklepu

Reklama na Facebooku – wyniki i ich analiza


W tym artykule opisujemy:

  1. Analiza reklam na Facebooku – jakie niesie korzyści?
  2. Analiza reklam – gdzie ją przeprowadzić?
  3. Najważniejsze wskaźniki w analizie reklam na Facebooku
  4. Na co uważać, analizując reklamy na Facebooku?
  5. Podsumowanie

O tym, że reklama jest dźwignią handlu, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Aby zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia sklepu internetowego, przedsiębiorcy wykorzystują najróżniejsze metody. Poza ofertami wyświetlającymi się internautom w wyszukiwarkach, właściciele e-sklepów chętnie korzystają dziś również z reklam w mediach społecznościowych. Pośród różnych platform niewątpliwym liderem w tej kwestii jest Facebook. Oto, jakie możliwości daje właścicielom sklepów online promocja na tym portalu.

Analiza reklam na Facebooku – jakie niesie korzyści?

Główną korzyścią, jaka płynie z umieszczania reklam na Facebooku i ich analizowania, jest możliwość ich optymalizacji. W ten sposób przedsiębiorca będący właścicielem sklepu internetowego albo bloga, możne nieustannie kontrolować aktualną kondycję swojego e-biznesu i na bieżąco podejmować decyzje dotyczące rozwoju.

Co więcej, możliwość optymalizacji wyświetlanych reklam oznacza również realną szansę na zwiększenie liczby ich odbiorców., tym samym powodując wzrost ilości potencjalnych nowych klientów. Poza tym dostosowanie emitowanych w sieci treści do odbiorców minimalizuje ryzyko, że przygotowana treść reklamowa nie spełni swojego zadania, tzn. nie trafi do wyznaczonej grupy docelowej.

Analiza reklam – gdzie ją przeprowadzić?

Możliwość profesjonalnego i kompleksowego analizowania wyświetlanych na Facebooku reklam daje dziś przedstawicielom branży e-commerce kilka różnych narzędzi. Wśród tych, które bez wątpienia należą do najpopularniejszych, znajdują się:

Najważniejsze wskaźniki w analizie reklam na Facebooku

Wymienione wyżej narzędzia oferują stosującym je przedsiębiorcom pełen wachlarz możliwości. Co więcej, dają one również szansę na dostęp do naprawdę dużej ilości różnorodnych wskaźników związanych z działalnością e-sklepu, wraz z ich aktualnymi wartościami. Aby jednak mieć realny wpływ na funkcjonowanie witryny internetowej, warto zastanowić się nad tym, które wartości i skróty mają największe znaczenie. Wśród wskaźników, które powinien znać i śledzić każdy właściciel sklepu online, znajduje się kilka, które uznać można za najważniejsze:

CTR = liczba kliknięć w reklamę / liczba jej wyświetleń.

CPC = łączny koszt kliknięć / liczbę kliknięć.

CPM = (suma wydana na kampanie/liczba wyświetleń reklamy) x 1000

  1. jakości reklamy;
  2. zaangażowania pod reklamą;
  3. konwersji.

Na co uważać, analizując reklamy na Facebooku?

Podobnie jak wszystkie inne działania prowadzone w internecie, również analiza reklam i próba dotarcia do jej wyników niesie ze sobą ryzyko pomyłki. To w konsekwencji może negatywnie wpłynąć na kondycję całej witryny. Aby temu zapobiec, warto poznać najczęstsze błędy, a także sposoby, które mogą pomóc w ich ominięciu.

Podsumowanie

Efektywne wydawanie pieniędzy na kampanię jest w znacznej mierze uzależnione od obserwacji właściwych wskaźników, a także od ustalenia dostatecznie wysokiego budżetu na kampanię. Odpowiednie targetowanie treści reklamowych na Facebooku to ważny krok na drodze do rozwoju i wzrostu popularności witryny online. Dzięki temu przynoszone przez nią zyski mogą znacząco wzrosnąć. Aby nie dopuścić do wystąpienia sytuacji odwrotnej, należy jednak pamiętać o najczęstszych pułapkach czyhających na właścicieli e-sklepów i znać sposoby na wystrzeganie się ich. Umiejętność wykorzystywania różnorodnych narzędzi analitycznych w codziennym działaniu e-biznesów, a także odczytywanie generowanych przez nie wartości to zasady, dzięki którym reklama na Facebooku może przynieść wymierne korzyści przedstawicielom branży e-commerce.