wróć do listy
Top_foto_870x358px_8

Raty online – sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Zintegrowanie sklepu internetowego z systemem płatności online to doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży. Mechanizm umożliwia prosty i szybki przepływ informacji między sprzedawcą a kupującym. Zapewnia on zautomatyzowanie transakcji i eliminuje konieczność przepisywania danych do przelewu, czy ręcznego generowania potwierdzeń płatności. W ten sposób działa również usługa raty online, która bez zbędnych formalności pozwala klientowi zrealizować zamówienie, a sprzedawcy zwiększyć konwersję.

Popularność płatności usługą raty online

Najpopularniejszą metodą płatności online w Polsce są oczywiście szybkie przelewy Pay-by-link oraz płatność mobilna BLIK. Te sposoby płatności to oczywiście rozwiązanie dla tych kupujących, którzy mają odpowiednią ilość środków na sfinalizowanie transakcji. Branża płatności elektronicznych wyszła również naprzeciw tym, którzy nie mają wystarczających środków, by kupić dany przedmiot, czy opłacić określoną usługę lub po prostu wolą rozłożyć płatność.

W tym wypadku mogą oni skorzystać z rat online. Raport IGE Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2019 wskazuje, że z tej opcji korzysta coraz więcej użytkowników. W 2018 roku z płatności ratami online skorzystało 8% kupujących. Z kolei w 2019 roku już 11%. Sklepy internetowe dzięki tej usłudze zyskują dodatkową grupę klientów, która chce nabyć dany produkt lub usługę, ale w normalnych warunkach finansowych nie jest w stanie.

Jak działają raty online?

Cały proces jest skonstruowany w ten sposób, by nie odbiegał od innych płatności internetowych i był równie szybki, intuicyjny oraz atrakcyjny. W tym celu maksymalnie ograniczono ilość formalności. Dlatego klient nie musi spodziewać się wizyty kuriera z plikiem dokumentów do podpisania, który dodatkowo nie jest w stanie zgrać się z jego harmonogramem. Wystarczy, że przy wypełnianiu wniosku poda PESEL i inne dane personalne oraz uzupełni informacje związane z dochodami, obciążeniami oraz formą zatrudnienia.

Gdy klient wybierze w sklepie internetowym formę płatności e-raty, zostanie przekierowany na stronę banku. Tam musi wypełnić wniosek kredytowy, który trafia do analizy banku. Ten korzystając z informacji gospodarczych i różnego rodzaju raportów weryfikuje zdolność kredytową kupującego i na tej podstawie zatwierdza lub odrzuca wniosek. Jeśli weryfikacja przeszła pozytywnie, to bank wysyła umowę kredytową do akceptacji przez wnioskodawcę. Wówczas klient zatwierdza ją online – co oznacza dla e-sklepu, że można wysłać towar.

Korzyści e-rat dla kupujących i sprzedających

Korzyści rat online są odczuwalne zarówno dla sklepów internetowych, jak i kupujących. Ta druga grupa korzysta chętnie z e-rat, ponieważ są one elastyczne i dają możliwość:

– rozłożenia płatności na 3-36 miesięcy,

– sfinansowania zamówienia już od 300 zł do nawet 20 000 zł,

– ustalenia kwoty raty już od 8 zł do nawet 7 000 zł,

– szybkiej realizacji procesu kredytowego – już w 15 minut od złożenia wniosku,

– zaakceptowania umowy kredytowej drogą elektroniczną,

Ponadto cały proces jest przejrzysty i nie ma żadnych ukrytych oraz dodatkowych kosztów płatności ratami online. Konsumenci z usługi mogą korzystać w dużych, jak i małych sklepach, a nawet marketplace’ach. Dzięki temu mogą nabywać zarówno drobiazgowe, jak i większe produkty w postaci np. małych i dużych sprzętów elektronicznych.

Raty online doskonale sprawdzą się również dla sprzedawców, którzy prowadzą biznes na marketplace’ach. Tam, kupujący, filtrując wyszukiwania, mogą zaznaczyć, że chcą wyświetlić jedynie produkty dostawców, którzy oferują e-raty. To kolejny sposób na dotarcie do nowej grupy klientów i jednocześnie zwiększenie dochodów e-sklepu.

Podsumowanie

Co zrobić, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Przede wszystkim nie można dać konsumentom żadnego powodu, by zrezygnowali z zakupów. Tym bardziej, powodem nie może być brak możliwości płatności określoną metodą. Trzeba więc wziąć pod uwagę fakt, że popularność płatności ratami online rośnie i warto je mieć w swoim e-sklepie. Co więcej, e-raty szczególny potencjał mogą mieć wtedy, gdy użytkownicy mają dużo wydatków np. w okresie świątecznym, czy szkolnym.