W trzeciej części poradnika piszemy o tym jakie wnioski można wyciągać na podstawie danych z Google Analytics oraz jakie przykładowe działania można podjąć na podstawie takich danych.
W prowadzeniu sklepu internetowego istotną kwestią jest analizowanie zachowania i zwyczajów naszych klientów. Pomogą nam w tym narzędzia do analityki w e-commerce – w tej części cyklu omówimy najważniejsze z nich.
W pierwszej części cyklu artykułów o analityce w e-commerce wyjaśniamy znaczenie analityki i korzyści płynące z jej prowadzenia.
Płatności kartą online są popularną metodą płatności w Internecie. W artykule piszemy o tym jak bezpiecznie i szybko płacić kartą w sieci.
W trzeciej części cyklu artykułów o wynikach sprzedażowych zajmiemy się ścieżką zakupową. Co dokładnie oznacza to pojęcie i jak dostosować sklep do oczekiwań klientów?
Płatności odroczone pozwalają na zapłatę za towar nabyty w sklepie internetowym nawet do 30 dni po jego zamówieniu.
W drugiej części naszego poradnika o wynikach sprzedaży zajmiemy się problemem porzuconych koszyków, czyli zamówień, które z różnych przyczyn nie zostały sfinalizowane przez klientów.
Jak korzystać z BLIKA i czy warto zastosować tę formę płatności w swoim e-sklepie?
Dążąc do poprawy wyników sprzedażowych swojej firmy, warto zastanowić się nad tym, jak przyciągnąć klientów do e-sklepu oraz jakie udogodnienia im zaoferować.
Według raportu 99 Firms szacuje się, że 15% całkowitych przychodów z reklam cyfrowych pochodzi z marketingu afiliacyjnego, a liczne analizy wskazują, że trend ten będzie nabierał coraz większego znaczenia.
Według danych raportu Polska jest mobi, prawie 80% Polaków używa smartfonów w celach związanych z zakupami i średnio korzystamy z urządzeń mobilnych ponad 2 godziny dziennie.
Z danych raportu Monitor Programów Lojalnościowych 2019, ARC Rynek i Opinia wynika, że 59% Polaków korzysta z programów lojalnościowych i większość z nich robi to aktywnie.
Niemal każdy sklep internetowy w ciągu roku regularnie organizuje promocje. To doskonała okazja dla sprzedawców, by osiągnąć większe zyski, trafić do nowych klientów (na przykład tych, kupujących tylko na promocjach), czy wyprzedać końcówkę kolekcji.
W Piki sprzedażowe w branży RTV/AGD – jak je wykorzystać? cz. 1 zostały zaprezentowane okresy najczęstszego pojawiania się ich, a także trendy zakupowe Polaków w 2019 roku.
Przez klientów sklepów internetowych konkursy są postrzegane pozytywnie i wielu konsumentów bierze w nich udział.
Nie ulega wątpliwości, że rynek branży RTV i AGD jest nieodłącznie związany z życiem Polaków.
Według raportu Marketer e-mail tracker 2019, z zainwestowania 1 dolara w e-mail marketing można spodziewać się 42 dolarów zwrotu.
Wiodącymi kategoriami w sprzedaży internetowej są: odzież, obuwie i dodatki.
Dane Emarsys wskazują, że z e-mail marketingu, jako kanału do pozyskania nowych klientów i utrzymania zaangażowania, korzysta dziś 81% małych i średnich przedsiębiorstw.
Branża mody jest bardzo silnie związana z nawykami zakupowymi Polaków.
Według danych GetResponse, jedynie 29% badanych stosuje segmentację bazy mailingowej i korzysta z ograniczonej liczby kryteriów targetowania.
Większość konsumentów płaci dziś kartą zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych.
Według danych Statista, dzienna liczba wysyłanych e-maili na całym świecie w 2020 roku wynosi aż 306 mld i wskaźnik ten z roku na rok dynamicznie rośnie.
Paysafecard (PSC) to jedno z najpopularniejszych rozwiązań płatności przedpłaconych (prepaid).
Blog sklepu internetowego jest jednym z tych elementów, które pozwalają firmom wybić się ponad konkurencję i dotrzeć z ofertą do odpowiednich odbiorców.
Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, smartfony posiada dziś 74,8% Polaków, a wielu z nich na tych urządzeniach korzysta z bankowości mobilnej.
Możliwości promocji sklepu internetowego jest wiele. Właściciele e-commerce’ów mogą wykorzystać do tego reklamę tradycyjną, e-mail marketing, Google Ads czy tzw. buzz marketing, czyli marketing szeptany.
Większość klientów wchodząc do sklepu internetowego, nie dokonuje zakupu, a część z nich wypełnia wirtualny koszyk, nie finalizując transakcji.
Publiczne hotspoty Wi-Fi cieszą się dużą popularnością i wbrew pozorom dobrą opinią.
Powodzenie w prowadzeniu biznesu w dużej mierze zależy od tego, jaki jest status firmy w sieci.
O tym, że reklama jest dźwignią handlu, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Aby zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia sklepu internetowego, przedsiębiorcy wykorzystują najróżniejsze metody.
Instytucje płatnicze, handlowcy, detaliści czy banki, przetwarzając transakcję, muszą przestrzegać wielu formalnych i technicznych zasad.
Google udostępnia wiele narzędzi do analizy danych i rozwoju stron internetowych. Google Search Console to rozwiązanie, które gromadzi wiele ważnych dla e-commerce’ów informacji, a w połączeniu z Google Analytics, dostarcza kompleksowych i bardziej precyzyjnych danych na temat sklepu internetowego.
Według ostatnich danych Polskiego Standardu Płatności, BLIK już od roku jest najczęściej wybieraną formą płatności w polskim e-commerce.
Zachowania i zwyczaje konkretnych pokoleń to bardzo ważne dla właścicieli sklepów internetowych informacje. Dziś wielu z ich klientów to osoby z generacji Z, skupiającej najmłodszych konsumentów, zwanych również „pokoleniem internetowym”.
Płacenie Apple Pay jest proste i zintegrowane z różnymi urządzeniami firmy, ale również sklepami, aplikacjami, czy systemami. O tym jak płacić za pomocą tej usługi piszemy na blogu.
Dziś wiele sklepów internetowych proponuje raty online. Dzięki takiemu rozwiązaniu można dokończyć płatność bez względu na aktualny stan konta, ale e-raty niosą ze sobą jeszcze wiele innych korzyści
Właściciele sklepów internetowych, analitycy i marketingowy mają do dyspozycji wiele płatnych i bezpłatnych narzędzi do monitorowania skuteczności kampanii i statystyk sprzedaży w e-commerce’ach.
Aby nasz sklep internetowy lub blog przynosił jak największe zyski i przyciągał nowe rzesze klientów, warto właściwie odczytywać dane, które udostępniają nam różnorodne narzędzia internetowe.
BLIK to polski system płatności. Rozbudowane możliwości tego rozwiązania pokazują, że realizacja płatności za pomocą 6-cyfrowego kodu jest nie tylko pewna, ale również szybka i intuicyjna.
W obecnej, kryzysowej sytuacji, kiedy wielu konsumentów decyduje się lub zmuszonych jest pozostać w domu, e-zakupy stają się najwygodniejszą i najbezpieczniejszą alternatywą do nabywania potrzebnych produktów.
Właściciele stron internetowych mogą korzystać z wielu różnych metod zarządzania stroną, usprawniania jej czy mierzenia ruchu w witrynie. Jedno z głównych narzędzi, które jest w tym celu wykorzystywane, to Google Analytics i Google Tag Manager.
W obecnej sytuacji kryzysu, który w tak krótkim czasie wywarł wpływ na światową gospodarkę, sprzedawcy, którzy prowadzą swój biznes w punktach stacjonarnych stoją przed ogromnym wyzwaniem, aby zapewnić ciągłość dotychczasowej działalności.
Jak bezpiecznie kupować i płacić w serwisach, będących częścią, innego niż polski, rynku? Oto najważniejsze informacje.
Warto wykorzystać to, że Polacy chętnie używają urządzeń mobilnych i zainspirować ich, by częściej robili zakupy w sieci. W tym celu korzystne jest poznanie kilku istotnych faktów dotyczących branży m-commerce.
Różnorodność i duża liczba wskaźników, raportów i widoków w Google Analytics sprawia, że potrzeba sporo czasu, by każdy z nich dokładnie poznać. Jednym ze wskaźników, któremu warto poświęcić szczególną uwagę, jest współczynnik odrzuceń.
Tagi UTM to bardzo ważne parametry na stronach internetowych, szczególnie istotne w pracy działów analitycznych i marketingowych. Moduł ten dostarcza im informacji, dzięki którym mogą mierzyć skuteczność kampanii, a na podstawie wyciągniętych wniosków budować coraz atrakcyjniejsze strategie.
Właściciele sklepów internetowych każdego roku mierzą się ze sporym wyzwaniem, jakim jest wybranie poszczególnych trendów na następnych 12 miesięcy, za którymi będą podążać i rozwijać we własnej działalności. Warto przyjrzeć się jednym z najsilniejszych trendów w e-commerce na 2020 rok.
Płatności cykliczne zdecydowanie ułatwiają kupującym regularne i terminowe opłacanie różnych usług. Najczęściej są wykorzystywane do płacenia za różne usługi subskrypcyjno-abonamentowe, m.in. siłownie czy wypożyczalnie filmów i muzyki.
Konwersja w sklepie internetowym to proces bardzo złożony, na którego wysoką wartość wpływa wiele czynników. Poznaj najważniejsze z nich.
Chcąc osiągać jak najlepsze wyniki i rozwijać swój sklep internetowy, konieczne może stać się podjęcie bardziej zaawansowanych działań w Google Analytics. Te zaś, często wymagają specjalistycznej wiedzy.
Czasami zdarza się, że właściciele sklepów internetowych w pewnym momencie mogą potrzebować pomocy w zarządzaniu Google Analytics. Wówczas konieczne staje się przyznanie uprawnień specjalistom oraz innym współpracownikom firmy. Cztery rodzaje dostępów, jakie można mu przydzielić, to zagadnienia znacznie bardziej złożone i dlatego warto poznać je bliżej.
Optymalizacja sklepu internetowego to jedna z pierwszych kwestii, na którą należy zwrócić uwagę zaraz po otwarciu biznesu online.
W związku z różnymi nadużyciami, rosnącą popularnością płatności online i koniecznością rozwoju tej gałęzi rynku e-commerce, Unia Europejska wprowadziła dyrektywę PSD2. Co to jest?
Głównym narzędziem, z którego korzystają dziś właściciele e-commerce zajmujący się analityką w sklepie internetowym, jest Google Analytics. Dostęp do jakich danych umożliwia nam ten program? Oto garść przydatnych informacji dotyczących raportów Google Analytics.
Poszczególne modele integracji, skracające ścieżkę zakupową umożliwiają zapewnienie klientowi prostej metody płatności w sklepach internetowych. Rozwiązanie to jest bardzo istotne w procesie minimalizacji ilości porzucanych przez konsumentów koszyków.
Jakie wyzwania stoją przed tą branżą i dlaczego Polacy kupują produkty spożywcze w internecie? Oto najważniejsze informacje dotyczące rynku e-grocery.
Najchętniej wybieranym narzędziem do zbierania danych o użytkownikach stron internetowych jest dziś bez wątpienia Google Analytics. Procedura założenia konta Google Analytics zamyka się w kilku krokach - poznaj je.
Usługa chargeback w łatwy sposób pozwala odzyskać pieniądze z transakcji w przypadku źle wykonanego zamówienia. Kto i w jaki sposób może więc skorzystać z chargeback?
Z raportu Płatności cyfrowe 2019 wynika, że kupujący najchętniej płacą za pomocą szybkich przelewów online tzw. pay-by-link (35%), ale również przelewem tradycyjnym (26%). To oznacza, że mimo postępu technologicznego wielu użytkowników nadal korzysta z tego rozwiązania. Czy to faktycznie się opłaca?
Obsługa klienta w sklepie internetowym wcale nie kończy się po sfinalizowaniu transakcji. Kupujący po otrzymaniu towaru będzie go używał, a w dodatku może go ocenić i dodać opinię. Dlatego warto zadbać o te kwestie i obsłużyć klienta dobrze od początku do końca.
W ciągu roku trzykrotnie wzrosła liczba fałszywych sklepów internetowych w Polsce, podaje CERT (Computer Emergency Response Team) podlegający państwowemu NASK. Warto wiedzieć, jak rozpoznać fałszywy sklep internetowy, by nie stracić pieniędzy na zakupach.
Konsumenci wykorzystują karty kredytowe najczęściej do płatności w sklepach stacjonarnych lub internetowych. Warto jednak zdawać sobie sprawę z tego, że w razie potrzeby, kartę kredytową można wykorzystać również do wykonania przelewu.
O wadze analityki w prowadzeniu sklepu internetowego głośno mówią sami właściciele e-commerce. Aż 90% z nich wg. raportu Analyzeo zaznacza, że wiedza na temat zachowań użytkowników na stronie internetowej może pozytywnie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży.
Załóż konto i zacznij zarabiać
Poznaj kompleksowe rozwiązania dla Twojego biznesu.
Aktywuj nową metodępłatności P24NOW