wróć do listy
023

Jak Dzień Darmowej Dostawy wpływa na sprzedaż w sklepach internetowych?

Grudzień to jeden z najlepszych miesięcy dla właścicieli sklepów online. W tym czasie odnotowują oni znaczny wzrost sprzedaży. Stoją za tym nie tylko zbliżające się święta Bożego Narodzenia, ale w dużej mierze także odbywający się wówczas Black Friday, Cyber Monday oraz Dzień Darmowej Dostawy. To ostatnie wydarzenie jest może mniej znane, ale z roku na rok jego popularność rośnie, a w roku 2019 do akcji włączyło się ponad 1200 sklepów.

Kiedy wypada Dzień Darmowej Dostawy i ile trwa?

Dzień Darmowej Dostawy 2019 przypadał na 10 grudnia i cieszył się dużą popularnością. Skuteczność sprzedaży w tym czasie jest podparta wciąż towarzyszącymi nastrojami kupujących nadbudowanymi wcześniejszymi dwoma okazjami. Te wydarzenia zamieniają się często w Black Week czy Cyber Week, co powoduje, że potencjalni klienci od początku grudnia są w niemal dwu, a nawet trzytygodniowej euforii zakupowej. Dlatego na zakończenie świetnie sprawdzi się okazja, która nie oferuje już tylko procentowych rabatów, a darmową dostawę.

Czy klienci są zainteresowani darmową dostawą?

Co do tego nie ma najmniejszych wątpliwości. Dane Gemius jasno wskazują, że głównym elementem, który mógłby zachęcić użytkowników do częstszego kupowania w sieci, byłyby niższe koszty dostawy. W związku z tym zupełnie darmowa dostawa ma jeszcze większy wpływ na podjęcie przez klienta pozytywnej decyzji zakupowej.

Ponadto z analiz przedstawionych przez Ideosell wynika, że w Dniu Darmowej Dostawy odnotowuje się o 49% wyższy obrót względem średniej z normalnego dnia. Dla porównania w trakcie Cyber Monday obrót wzrasta o 54% a w Black Friday o 78%.

Warto zawrócić wówczas uwagę na to, z jakich opcji wysyłkowych użytkownicy korzystają najczęściej. Najpopularniejszy oczywiście jest kurier. Jednak spora część klientów korzysta także z rozwiązań dostawy za pobraniem oraz metod Click&Collect. Równie ważne jest zaoferowanie firmy dostawczej, która oferuje śledzenie paczek tzw. monitoring. Warto więc dowiedzieć się Na co zwrócić uwagę decydując się na wybór formy dostawy w sklepie internetowym?

Korzyści dnia darmowej dostawy

Poza tym, że darmowa dostawa stanowi zyskowne zwieńczenie wielodniowych grudniowych wyprzedaży, to przy okazji jest w stanie pozyskać nowe grono klientów. W zależności od tego, na jakich warunkach dany sklep oferuje bezpłatną wysyłkę, może on skutecznie dotrzeć także do zagranicznych klientów, których często od zakupu efektywnie odstraszają wysokie koszty dostawy.

Ponadto sama fraza dzień darmowej dostawy może wpływać na lepsze pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Warto więc wcześniej zaopatrzyć się w różnego rodzaju formy contentowe i uwzględnić w nich odpowiednie słowa kluczowe oraz zawrzeć je w aktualnościach, opisach kategorii czy opisach produktów. Dzięki temu użytkownicy z łatwością trafią na nasz sklep.

Podsumowanie

O ile Black Friday jest najpopularniejszym świętem zakupowym w Europie, a Cyber Monday jego przedłużeniem, o tyle Free Shipping Day jest doskonałym zwieńczeniem, które potrafi podtrzymać obroty prawie 50% wyższe. Warto w ten sposób skorzystać z wyjątkowo pozytywnego nastawienia zakupowego użytkowników i tym samym zrekompensować niższe obroty z poprzednich miesięcy, czy też nadchodzące styczniowe wyhamowanie.