wróć do listy
banery-blog-poradnik-analityka

Facebook Pixel – co to jest, jak wdrożyć i do czego stosować?

Aby nasz sklep internetowy lub blog przynosił jak największe zyski i przyciągał nowe rzesze klientów, warto właściwie odczytywać dane, które udostępniają nam różnorodne narzędzia internetowe. Jednym z nich jest Facebook Pixel, dzięki któremu mierzenie skuteczności reklam jeszcze nigdy nie było tak łatwe dla właścicieli sklepów internetowych. Czym dokładnie jest Facebook Pixel? W jaki sposób przebiega jego wdrażanie? Dlaczego warto znać tę usługę i w jakich celach można ją wykorzystywać, prowadząc witrynę online? Oto najważniejsze informacje.

Facebook Pixel – co to takiego?

Facebook Pixel to system śledzenia konwersji, składający się z kodu, który właściciele e-sklepów mogą umieścić na stronie, by gromadzić różne dane z reklam na Facebooku. Działa poprzez umieszczenie i uruchomienie plików cookie, dzięki czemu możliwe jest śledzenie zachowań użytkowników wchodzących w interakcję z witryną. Zbierane dane umożliwiają gruntowną analizę skuteczności tworzonych reklam i kampanii na Facebooka.

Jakie możliwości daje stosowanie Facebook Pixel?

Głównym zadaniem piksela Facebooka jest śledzenie wszystkich internautów odwiedzających określoną stronę internetową. W ten sposób, możliwe staje się stwierdzenie, m.in. skąd przychodzą, jakie działania wykonują w witrynie, a także czego konkretnie w niej szukają. Facebook Pixel daje właścicielom sklepów internetowych następujące możliwości:

Zdarzenia standardowe i niestandardowe w Facebook Pixel

Śledzenie akcji w FP potencjalnych klientów odwiedzających stronę można podzielić na zdarzenia standardowe i niestandardowe. Te pierwsze obejmują takie działania, które zostały już wcześniej nazwane i dzięki temu możliwe jest ich wstępne zdefiniowanie przez Facebooka. Te drugie są bardziej szczegółowe i dają właścicielom e-commerce’ów szansę na zebranie bardziej doprecyzowanych danych, a przez to lepszą konfigurację i optymalizację kampanii.

Przykłady zdarzeń standardowych:

Przykłady zdarzeń niestandardowych:

Instalacja Facebook Pixel krok po kroku

Aby instalacja i wdrożenie narzędzia Facebook Pixel były możliwe, muszą zostać spełnione dwa warunki. Po pierwsze firma chcąca korzystać z FP musi posiadać witrynę internetową. Po drugie, aby przeprowadzić instalację, użytkownik powinien mieć nadane uprawnienia pozwalające na aktualizację kodu tej witryny.

Schemat, zgodnie z którym przebiega wdrażanie Facebook Pixel, składa kilku kroków.

W przypadku, gdy na liście partnerów brakuje odpowiedniej wtyczki partnera platformy CMS e-sklepu, można skorzystać wdrożyć Facebook Pixel za pomocą Google Tag Manager. To działanie wymaga jednak ingerencji w kod strony i jeżeli występuje taka konieczność, lepiej skorzystać w tej kwestii z pomocy specjalistów.

Podsumowanie

Znajomość i umiejętność wykorzystywania możliwości oferowanych przez Facebook Pixel znacząco ułatwia efektywne prowadzenie witryny sklepu internetowego. Dzięki temu narzędziu, właściciele biznesów online mogą optymalizować reklamy, grupować podobnych sobie odbiorców, stosować zróżnicowane strategie remarketingowe. Warto wdrożyć to narzędzie już na początku funkcjonowania e-commerce’u, gdyż w ten sposób można znacznie zwiększyć popularność witryny i na bieżąco monitorować widoczny wzrost współczynnika konwersji.