wróć do listy
043

Dlaczego warto korzystać z geolokalizacji płatności?

Prowadząc biznes w sieci, przedsiębiorcy mają do dyspozycji wiele udogodnień technologicznych. Nie sposób wdrożyć wszystkie na raz, ale z czasem warto zwrócić uwagę na  geolokalizację płatności. Dzięki temu rozwiązaniu sklepy zyskują wiele korzyści, ale także sporo wartościowych danych. Na czym dokładnie polega weryfikacja lokalizacji i jak skutecznie wykorzystać ją w e-commerce?

Czym jest geolokalizacja płatności?

Sama geolokalizacja jest procesem ustalenia położenia geograficznego, wyznaczając określone współrzędne danej osoby lub przedmiotu oraz dane adresowe np. kraj, miasto czy kod pocztowy. W takim wypadku geolokalizacja płatności to nic innego jak geograficzne zlokalizowanie kraju dokonania transakcji, które odbywa się pomocą identyfikacji adresu IP urządzenia kupującego.

Marketingowy potencjał geolokalizacji płatności dla e-commerce

Z technologii geolokalizacji płatności korzystają liczne e-commerce. Mogą ją włączyć u swojego operatora płatności. Dzięki temu on udostępnia im możliwość zweryfikowania, skąd pochodzi dany przelew. Ta usługa dedykowana jest dla sprzedawców, którzy w swoim e-sklepie udostępniają płatność kartą. Działa ona zarówno, gdy zakup został dokonany z poziomu komputera, jak i smartfona.

Tego typu informacje sklepy internetowe wykorzystują na ogół w celach marketingowych. Pozyskane dane są bardzo przydatne, gdy sprzedawca chce lepiej dostosować ofertę do klienta. Dzięki takiej wiedzy jest w stanie spersonalizować reklamę i skuteczniej dotrzeć do grupy docelowej. To duża korzyść, gdyż kupujący chętniej wybierają artykuły czy usługi, które są do nich dobrze dopasowane.

Ponadto sprzedawcy, zbierając tego typu dane, mogą dokonywać skrupulatnych analiz, które pomogą im konkurować na rynku. Dzięki temu będą w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy dystrybucja i działanie na danym obszarze ma sens i w konsekwencji wybrać najlepsze dla swojego biznesu lokalizacje. Co więcej, analityka bazująca na geolokalizacji płatności może im pomóc w pracach nad nowymi produktami i ofertami usługowymi oraz ekspansji na rynki zagraniczne.

Korzyści geolokalizacji dla sklepów internetowych

Technologia geolokalizacji umożliwia dostarczenie użytkownikowi informacji o najbliższym punkcie stacjonarnym. Poza tym wyznaczanie geolokalizacji płatności ma również istotne znaczenie w kategorii bezpieczeństwa. Mapowanie historii realizowanych transakcji pomaga nie tylko odnaleźć przedmiot, ale także zobaczyć ścieżkę, przez którą w danym miejscu się znalazł.

Geolokalizacja płatności może również poprawić jakość obsługi klienta w sklepie internetowym. Mogą mieć na to wpływ takie kwestie jak:

– automatyczny dobór waluty,

– przeliczenie kosztów dostawy w dane miejsce,

– pokazanie wysokości podatku VAT.

Natychmiastowe podanie w ofercie kwoty w walucie potencjalnego klienta może mieć duże znaczenie dla zwiększenia w sklepie konwersji. Tym bardziej że klienci coraz chętniej kupują na zagranicznych stronach, szczególnie jeśli oferują one szerokie i praktyczne rozwiązania płatności walutowych w e-commerce.

Podsumowanie

Geolokalizacją płatności powinny zainteresować się wszystkie sklepy internetowe, które pragną skutecznie rozwijać swoja działalność. Pozyskane w ten sposób dane umożliwią im już od samego początku odpowiednie geograficzne dostosowanie oferty oraz przemyślaną lokalizacyjnie dystrybucję produktów. W ten sposób dotrą do nowego grona klientów, a widząc zainteresowanie serwisem wśród zagranicznych użytkowników, mogą zwiększyć konwersję przez wdrożenie płatności walutowych czy rozwój innej wersji językowej. Nie bez znaczenia pozostaje także wyższa jakość obsługi klienta, która zawsze niesie wiele korzyści.