Popraw wyniki sprzedażowe swojej firmy! Cz.1

Praktyczny poradnik e-commerce
03.09.2020

Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. Jak wskazuje raport Izby Gospodarki Elektronicznej „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, w 2019 r. już 57% użytkowników Internetu dokonywało zakupów online, co oznacza wzrost o 5% w stosunku do 2018 r. Jednocześnie jednak wzrasta ilość sklepów internetowych, które konkurują o klientów. Przy podejmowaniu ostatecznej decyzji zakupowej znaczenie ma już nie tylko cena, ale także szereg innych czynników, które składają się na pozytywne doświadczenie użytkownika e-sklepu. Dążąc do poprawy wyników sprzedażowych swojej firmy, dobrze jest wziąć pod uwagę jak najwięcej z nich.

Jak przyciągnąć klientów do e-sklepu?

Prowadząc sklep internetowy, warto śledzić bieżące trendy w e-commerce – stanowią one dobrą wskazówkę co do tego, jakie działania optymalizacyjne czy marketingowe podjąć, by odnotować wzrost sprzedaży. Jak wynika z przywołanego wyżej raportu eIzby, w ostatnich latach na znaczeniu zyskuje tzw. m-commerce, czyli zakupy online dokonywane z poziomu urządzeń mobilnych, najczęściej smartfonu lub tabletu, oraz omni-commerce, czyli zakup produktów tej samej marki w różnych kanałach (zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych, a także poprzez media społecznościowe czy platformy zakupowe).

Przeczytaj również: 4 rzeczy, które warto wiedzieć na temat m-commerce, czyli zakupów za pomocą urządzeń mobilnych.

Mobilna wersja sklepu internetowego jest zatem kluczowa dla większości konsumentów – jeśli Twoja strona nie będzie dostosowana do telefonów i tabletów, wpłynie to negatywnie nie tylko na ilość zamówień, ale również na wizerunek i poziom zaufania klientów do Twojej marki. Pamiętaj, że obecność w kanale mobilnym to zarówno prawidłowe wyświetlanie strony na różnych urządzeniach, jak i intuicyjna ścieżka zakupowa, umożliwiająca szybką realizację zamówienia bez potrzeby otwierania witryny na laptopie czy komputerze stacjonarnym. Aż 78% posiadaczy urządzeń mobilnych uznaje niemobilne marki za nieprzyjazne i niedostosowane do rynku.

Jeśli natomiast chodzi o zakupy dokonywane w wielu kanałach, to zjawisko dotyczy już 54% badanych. Dlatego warto zadbać o to, by tak oferta sklepu, jak i aktualne promocje czy wyprzedaże udostępniane w różnych kanałach były ze sobą spójne. Oprócz wersji mobilnej i desktopowej e-sklepu oraz portali aukcyjnych czy marketplace’ów, zwróć uwagę również na obecność marki w social mediach, które większość badanych wskazuje jako jeden z etapów procesu zakupowego. Facebook, Instagram czy YouTube oferują szerokie możliwości promocji, z których warto skorzystać.

Przeczytaj również: 5 trendów w e-commerce na 2020 rok.

Jakie udogodnienia zaoferować kupującym?

Najwięcej decyzji zakupowych podejmowanych jest przez konsumentów w momencie otrzymania informacji o promocji, stąd rozmaite zachęty zakupowe (np. darmowa dostawa, rabat czy gratisowy upominek dołączony do zamówienia) są tak chętnie wykorzystywane w e-commerce. Jednocześnie spada znaczenie samej ceny produktu, która nie jest już najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze miejsca zakupu. Równie istotne okazują się inne elementy, m.in. dobre opinie na temat sklepu, szeroka gama dostępnych produktów, atrakcyjne warunki dostawy czy dostęp do zróżnicowanych metod płatności. W tej ostatniej kwestii warto zwrócić uwagę szczególnie na BLIK jako najszybciej rosnącą formę płatności – dostęp do niej z pewnością zachęci wielu klientów do finalizacji zamówienia. Wreszcie, nie bez znaczenia jest polityka zwrotów i reklamacji, bowiem aż 20% konsumentów podejmuje decyzję zakupową, testując produkt. Prosta procedura i korzystne warunki zwrotów mogą więc również stanowić istotną zachętę do zakupu w konkretnym e-sklepie.

Załóż konto i zacznij zarabiać

Poznaj kompleksowe rozwiązania dla Twojego biznesu.

Zarejestruj się