W trzeciej części poradnika piszemy o tym jakie wnioski można wyciągać na podstawie danych z Google Analytics oraz jakie przykładowe działania można podjąć na podstawie takich danych.
W prowadzeniu sklepu internetowego istotną kwestią jest analizowanie zachowania i zwyczajów naszych klientów. Pomogą nam w tym narzędzia do analityki w e-commerce – w tej części cyklu omówimy najważniejsze z nich.
W pierwszej części cyklu artykułów o analityce w e-commerce wyjaśniamy znaczenie analityki i korzyści płynące z jej prowadzenia.
W trzeciej części cyklu artykułów o wynikach sprzedażowych zajmiemy się ścieżką zakupową. Co dokładnie oznacza to pojęcie i jak dostosować sklep do oczekiwań klientów?
W drugiej części naszego poradnika o wynikach sprzedaży zajmiemy się problemem porzuconych koszyków, czyli zamówień, które z różnych przyczyn nie zostały sfinalizowane przez klientów.
Dążąc do poprawy wyników sprzedażowych swojej firmy, warto zastanowić się nad tym, jak przyciągnąć klientów do e-sklepu oraz jakie udogodnienia im zaoferować.
Według raportu 99 Firms szacuje się, że 15% całkowitych przychodów z reklam cyfrowych pochodzi z marketingu afiliacyjnego, a liczne analizy wskazują, że trend ten będzie nabierał coraz większego znaczenia.
Według danych raportu Polska jest mobi, prawie 80% Polaków używa smartfonów w celach związanych z zakupami i średnio korzystamy z urządzeń mobilnych ponad 2 godziny dziennie.
Z danych raportu Monitor Programów Lojalnościowych 2019, ARC Rynek i Opinia wynika, że 59% Polaków korzysta z programów lojalnościowych i większość z nich robi to aktywnie.
Niemal każdy sklep internetowy w ciągu roku regularnie organizuje promocje. To doskonała okazja dla sprzedawców, by osiągnąć większe zyski, trafić do nowych klientów (na przykład tych, kupujących tylko na promocjach), czy wyprzedać końcówkę kolekcji.
Przez klientów sklepów internetowych konkursy są postrzegane pozytywnie i wielu konsumentów bierze w nich udział.
Według raportu Marketer e-mail tracker 2019, z zainwestowania 1 dolara w e-mail marketing można spodziewać się 42 dolarów zwrotu.
Dane Emarsys wskazują, że z e-mail marketingu, jako kanału do pozyskania nowych klientów i utrzymania zaangażowania, korzysta dziś 81% małych i średnich przedsiębiorstw.
Według danych GetResponse, jedynie 29% badanych stosuje segmentację bazy mailingowej i korzysta z ograniczonej liczby kryteriów targetowania.
Według danych Statista, dzienna liczba wysyłanych e-maili na całym świecie w 2020 roku wynosi aż 306 mld i wskaźnik ten z roku na rok dynamicznie rośnie.
Blog sklepu internetowego jest jednym z tych elementów, które pozwalają firmom wybić się ponad konkurencję i dotrzeć z ofertą do odpowiednich odbiorców.
Możliwości promocji sklepu internetowego jest wiele. Właściciele e-commerce’ów mogą wykorzystać do tego reklamę tradycyjną, e-mail marketing, Google Ads czy tzw. buzz marketing, czyli marketing szeptany.
Większość klientów wchodząc do sklepu internetowego, nie dokonuje zakupu, a część z nich wypełnia wirtualny koszyk, nie finalizując transakcji.
Powodzenie w prowadzeniu biznesu w dużej mierze zależy od tego, jaki jest status firmy w sieci.
O tym, że reklama jest dźwignią handlu, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Aby zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia sklepu internetowego, przedsiębiorcy wykorzystują najróżniejsze metody.
Google udostępnia wiele narzędzi do analizy danych i rozwoju stron internetowych. Google Search Console to rozwiązanie, które gromadzi wiele ważnych dla e-commerce’ów informacji, a w połączeniu z Google Analytics, dostarcza kompleksowych i bardziej precyzyjnych danych na temat sklepu internetowego.
Zachowania i zwyczaje konkretnych pokoleń to bardzo ważne dla właścicieli sklepów internetowych informacje. Dziś wielu z ich klientów to osoby z generacji Z, skupiającej najmłodszych konsumentów, zwanych również „pokoleniem internetowym”.
Właściciele sklepów internetowych, analitycy i marketingowy mają do dyspozycji wiele płatnych i bezpłatnych narzędzi do monitorowania skuteczności kampanii i statystyk sprzedaży w e-commerce’ach.
Aby nasz sklep internetowy lub blog przynosił jak największe zyski i przyciągał nowe rzesze klientów, warto właściwie odczytywać dane, które udostępniają nam różnorodne narzędzia internetowe.
W obecnej, kryzysowej sytuacji, kiedy wielu konsumentów decyduje się lub zmuszonych jest pozostać w domu, e-zakupy stają się najwygodniejszą i najbezpieczniejszą alternatywą do nabywania potrzebnych produktów.
Właściciele stron internetowych mogą korzystać z wielu różnych metod zarządzania stroną, usprawniania jej czy mierzenia ruchu w witrynie. Jedno z głównych narzędzi, które jest w tym celu wykorzystywane, to Google Analytics i Google Tag Manager.
W obecnej sytuacji kryzysu, który w tak krótkim czasie wywarł wpływ na światową gospodarkę, sprzedawcy, którzy prowadzą swój biznes w punktach stacjonarnych stoją przed ogromnym wyzwaniem, aby zapewnić ciągłość dotychczasowej działalności.
Warto wykorzystać to, że Polacy chętnie używają urządzeń mobilnych i zainspirować ich, by częściej robili zakupy w sieci. W tym celu korzystne jest poznanie kilku istotnych faktów dotyczących branży m-commerce.
Różnorodność i duża liczba wskaźników, raportów i widoków w Google Analytics sprawia, że potrzeba sporo czasu, by każdy z nich dokładnie poznać. Jednym ze wskaźników, któremu warto poświęcić szczególną uwagę, jest współczynnik odrzuceń.
Tagi UTM to bardzo ważne parametry na stronach internetowych, szczególnie istotne w pracy działów analitycznych i marketingowych. Moduł ten dostarcza im informacji, dzięki którym mogą mierzyć skuteczność kampanii, a na podstawie wyciągniętych wniosków budować coraz atrakcyjniejsze strategie.
Właściciele sklepów internetowych każdego roku mierzą się ze sporym wyzwaniem, jakim jest wybranie poszczególnych trendów na następnych 12 miesięcy, za którymi będą podążać i rozwijać we własnej działalności. Warto przyjrzeć się jednym z najsilniejszych trendów w e-commerce na 2020 rok.
Konwersja w sklepie internetowym to proces bardzo złożony, na którego wysoką wartość wpływa wiele czynników. Poznaj najważniejsze z nich.
Chcąc osiągać jak najlepsze wyniki i rozwijać swój sklep internetowy, konieczne może stać się podjęcie bardziej zaawansowanych działań w Google Analytics. Te zaś, często wymagają specjalistycznej wiedzy.
Czasami zdarza się, że właściciele sklepów internetowych w pewnym momencie mogą potrzebować pomocy w zarządzaniu Google Analytics. Wówczas konieczne staje się przyznanie uprawnień specjalistom oraz innym współpracownikom firmy. Cztery rodzaje dostępów, jakie można mu przydzielić, to zagadnienia znacznie bardziej złożone i dlatego warto poznać je bliżej.
Optymalizacja sklepu internetowego to jedna z pierwszych kwestii, na którą należy zwrócić uwagę zaraz po otwarciu biznesu online.
Głównym narzędziem, z którego korzystają dziś właściciele e-commerce zajmujący się analityką w sklepie internetowym, jest Google Analytics. Dostęp do jakich danych umożliwia nam ten program? Oto garść przydatnych informacji dotyczących raportów Google Analytics.
Najchętniej wybieranym narzędziem do zbierania danych o użytkownikach stron internetowych jest dziś bez wątpienia Google Analytics. Procedura założenia konta Google Analytics zamyka się w kilku krokach - poznaj je.
Obsługa klienta w sklepie internetowym wcale nie kończy się po sfinalizowaniu transakcji. Kupujący po otrzymaniu towaru będzie go używał, a w dodatku może go ocenić i dodać opinię. Dlatego warto zadbać o te kwestie i obsłużyć klienta dobrze od początku do końca.
O wadze analityki w prowadzeniu sklepu internetowego głośno mówią sami właściciele e-commerce. Aż 90% z nich wg. raportu Analyzeo zaznacza, że wiedza na temat zachowań użytkowników na stronie internetowej może pozytywnie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży.
Załóż konto i zacznij zarabiać
Poznaj kompleksowe rozwiązania dla Twojego biznesu.
Aktywuj nową metodępłatności P24NOW