BLIK – jak z niego korzystać?

Metody płatności
22.09.2020

BLIK wyrasta na jedną z najpopularniejszych metod płatności – w drugim kwartale 2020 r. jego użytkownicy zrealizowali 97,4 mln transakcji, a w całym pierwszym półroczu 2020 r. – aż 175 mln. Na koniec czerwca 2020 r. z BLIKA aktywnie korzystało już 5,42 mln użytkowników . Co ważne, niemal 75% wszystkich transakcji dokonywanych BLIKIEM to płatności internetowe, realizowane przede wszystkim w sklepach internetowych. Jak korzystać z BLIKA i czy warto zastosować tę formę płatności w swoim e-sklepie?

Na czym polega płatność BLIKIEM?

Wśród zalet płatności przy użyciu BLIKA najczęściej wymieniane są: prostota, szybkość i bezpieczeństwo. Płacenie BLIKIEM nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji czy programów – wystarczy mieć dostęp do bankowości elektronicznej w swoim telefonie. Nie trzeba się nawet logować do bankowej aplikacji, należy jedynie wygenerować 6-cyfrowy, unikalny kod BLIK, a następnie wprowadzić go w odpowiednim polu na stronie e-sklepu. Ostatnim krokiem jest akceptacja transakcji w aplikacji banku. BLIK daje też możliwość tzw. płatności one-click, dzięki którym klient jest rozpoznawany na stronie e-sklepu i może wykonać transakcję zaledwie jednym kliknięciem.

Przeczytaj również: Na czym polega BLIK one-click i jak wykorzystać ten typ płatności?

Bezpieczeństwo tej metody jest ściśle powiązane z jej szybkością – kod BLIK jest ważny maksymalnie przez 2 minuty, warto więc pośpieszyć się z jego wprowadzeniem na stronę WWW. Dodatkowym zabezpieczeniem jest fakt, że realizacja transakcji wymaga akceptacji w aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej – zatem nawet w sytuacji, gdyby ktoś nieuprawniony przechwycił nasz kod BLIK, nie będzie w stanie nim zapłacić. Ponadto możemy ustawić także dzienny limit transakcji BLIKIEM, co również stanowi zabezpieczenie przed nadużyciami. Niewątpliwą zaletą jest również brak opłat za korzystanie z tej metody po stronie kupującego i jej coraz szersza dostępność, wynikająca z faktu, że coraz więcej banków udostępnia ją swoim klientom.

Jak wdrożyć BLIK do swojego sklepu internetowego?

Za wdrożeniem BLIKA do e-sklepu przemawia nie tylko jego rosnąca popularność, ale także aspekty takie jak szybkość księgowania transakcji oraz ich pełne bezpieczeństwo. Warto też pamiętać, że brak preferowanej metody płatności to jedna z najczęstszych przyczyn, dla których klienci porzucają koszyki w e-commerce. Jeśli damy im możliwość skorzystania z ulubionej formy płatności, w znaczący sposób zwiększamy szanse na finalizację zamówienia.

Z punktu widzenia sprzedającego, korzystanie z BLIKA nie różni się znacząco od innych metod płatności internetowych, takich jak szybkie przelewy czy transakcje kartą kredytową lub płatniczą. Najlepiej postawić na Przelewy24.pl – dostawcę rozwiązań płatniczych dostosowanych do potrzeb e-commerce, który zapewnia dostępność różnorodnych metod płatności, w tym m.in. BLIKA. Taka decyzja z jednej strony da klientom naszego sklepu możliwość dokonania płatności za zakupy w preferowany sposób, a z drugiej – ułatwi nam rozliczanie zamówień dzięki jednemu panelowi administracyjnemu. Jeśli więc Twój sklep do tej pory nie korzystał z BLIKA, warto, żebyś skontaktował się z dostawcą usług płatniczych i jak najszybciej wdrożył tę metodę płatności na swojej stronie.

Przeczytaj również: 7 rzeczy, o których warto pamiętać w czasie optymalizacji sklepu internetowego.

Załóż konto i zacznij zarabiać

Poznaj kompleksowe rozwiązania dla Twojego biznesu.

Zarejestruj się