banery-blog-poradnik-początki sklepu

Najważniejsze zagadnienia dotyczące logistyki w sklepie internetowym

Prawidłowe zarządzanie logistyką w sklepie internetowym ma wpływ na szybkość wysyłki. To bardzo ważny aspekt sprzedaży internetowej. Dowodzą tego dane z raportu E-commerce w Polsce 2019, gdzie aż 31% pytanych wskazuje, że szybsza dostawa bardziej zachęciłaby ich do robienia zakupów przez Internet. Planowanie zakupów i stanów magazynowych Sklep internetowy również jest swego rodzaju klientem. Kupuje […]

czytaj więcej
022b

Najczęstsze problemy podczas płatności kartą przez Internet

Podczas płatności kartą przez Internet zdarza się, że transakcja zostaje odrzucona. Przyczyn takich sytuacji jest wiele. Mogą one wynikać z winy banku, operatora płatności, czy samego posiadacza karty. To powód, dla którego klienci powinni zawsze posiadać drugą awaryjną kartę płatniczą, a sprzedawcy oferować różne metody płatności na swojej stronie. Limity na karcie Jednym z najczęstszych […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

O czym pamiętać decydując się na konkretny wygląd sklepu internetowego?

Pomysł na biznes i zaopatrzenie magazynu towarami nie wystarczają dziś do tego, by prowadzić sprzedaż. Tym bardziej nie w przypadku sklepów online. Tam trzeba skupić się na odpowiedniej optymalizacji, logistyce oraz wyglądzie sklepu internetowego. Wydawać by się mogło, że to mało istotna kwestia, jednak przejrzysty design i odpowiedni dobór kolorów istotnie wpływają na decyzje zakupowe. […]

czytaj więcej
021

Zwyczaje zakupowe Polaków w 2019 roku – ile i na co internauci wydają pieniądze w sieci?

Analiza zwyczajów zakupowych w e-commerce jest bardzo ważna dla wszystkich sprzedawców online. Tym bardziej że liczba osób kupujących w sieci każdego roku rośnie, a konkurencja staje się coraz większa. Trzeba jednak wiedzieć, że tendencje zakupowe szybko się zmieniają. Warto więc wnikliwie je śledzić, by skutecznie prowadzić biznes i osiągać oczekiwane zyski. Co najczęściej Polacy kupują […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Jak przygotować e-sklep na święta i okres największych zakupów?

Święta to bardzo dynamiczny okres zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Ci pierwsi chcą zdążyć, zakupić prezenty przed 24 grudnia i to w jak najlepszej cenie. Z kolei Ci drudzy muszą odpowiednio przygotować swój internetowy sklep na czas największych zakupów. Warto wszystko wcześniej zaplanować i pamiętać o kilku kwestiach, które pomogą przygotować e-sklep na okres […]

czytaj więcej
020

Black Friday w Internecie – jak nie stracić głowy podczas zakupów online?

Zwyczaj Black Friday przyszedł do Europy (w tym Polski) ze Stanów Zjednoczonych. Przypada zawsze na ostatni piątek listopada – jeden dzień przed amerykańskim Świętem Dziękczynienia. Wówczas sklepy konkurują, w co lepszych promocjach i specjalnych ofertach. Koniec listopada to okres, w którym zarówno sprzedawcy, jak i kupujący liczą na to, by jak najwięcej zyskać. Tym bardziej […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Wybór, rozmieszczenie i prezentacja produktów w sklepie internetowym

Świadomi i skuteczni przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż online powinni zdawać sobie sprawę z efektów, jakie może im dać e-merchandising. Dlatego oprócz uzupełnienia w sklepie internetowym oferty towarowej i danych kontaktowych trzeba pójść krok dalej, by zwiększyć współczynnik konwersji i zacząć zarabiać. E-merchandising a pozyskanie nowych klientów Merchandising polega na zastosowaniu w sprzedaży popularnych technik, symboli i […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

7 rzeczy, o których warto pamiętać w czasie optymalizacji sklepu internetowego

Optymalizacja sklepu internetowego to jedna z pierwszych kwestii, na którą należy zwrócić uwagę zaraz po otwarciu biznesu online. Chaotyczne działanie zupełnie nie ma sensu i nie przyniesie oczekiwanych zysków. W podstawowym zakresie można jednak zrobić to samemu, pamiętając o kilku ważnych w SEO elementach. 1.   Dobór słów kluczowych Słowa kluczowe (ang. keywords) są bardzo istotne […]

czytaj więcej
019_v2

Najpopularniejsze modele integracji. 4 sposoby na skrócenie ścieżki płatności

Odpowiednia optymalizacja, skuteczne rozwiązania logistyczne czy atrakcyjna prezentacja produktu w sklepie internetowym powinny zapewnić wysoki współczynnik konwersji. Jednak można go znacznie podnieść, upraszczając ścieżkę płatności i udostępniając wiele sposobów na sfinalizowanie transakcji. Komfort i intuicyjność procesu zakupowego na tym etapie może znacznie zmniejszyć ilość porzucanych koszyków. Warto więc poznać najpopularniejsze modele integracji. Model podstawowy – […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Prawidłowa obsługa klienta w sklepie internetowym – reklamacje i zwroty

Obsługa klienta w sklepie internetowym wcale nie kończy się po sfinalizowaniu transakcji. Kupujący po otrzymaniu towaru będzie go używał, a w dodatku może go ocenić i dodać opinię. Kontakt może się również wydłużyć w przypadku reklamacji lub zwrotu. Dlatego warto zadbać o te kwestie i obsłużyć klienta dobrze od początku do końca. Dzięki takim staraniom […]

czytaj więcej
27_Cover-foto-870x358

Płatności walutowe w e-commerce – przegląd praktycznych rozwiązań

Każdy właściciel sklepu internetowego powinien zdawać sobie sprawę z tego, że na jego biznes online może trafić zagraniczny klient. Kupujący coraz chętniej przeglądają oferty z innych krajów. Trzeba być przygotowanym na taką ewentualność i posiadać nie tylko wersję strony w popularnym obcym języku np. angielskim czy niemieckim, ale również umożliwić płatności w różnych walutach. Warto […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Bezpieczeństwo i ochrona danych klientów sklepu internetowego – co warto wiedzieć?

Ochrona danych klientów sklepu internetowego to dla pracodawców nie tylko obowiązek. Zadbanie o pełne bezpieczeństwo sprawi, że klient będzie mógł poczuć się u nas bezpiecznie. Można więc z tego pozornie żmudnego obowiązku zrobić czynnik, który skutecznie umocni wizerunek marki. Trzeba jednak skrupulatnie zapoznać się z kilkoma ważnymi w tej kwestii sprawami. Bezpieczeństwo serwisu internetowego – […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px2

Zalety i zastosowanie usługi przypomnienia o dokończeniu płatności i dedykowanych linków do płatności

Konkurencja na rynku e-commerce jest bardzo duża i mimo najlepszej optymalizacji oraz konfiguracji e-sklepu współczynnik konwersji dla wielu wciąż może być niezadowalający. Wówczas warto pomyśleć o dodatkowych rozwiązaniach, które mogą go poprawić. Jednym z tego typu udogodnień są przypomnienia o dokończeniu płatności oraz dedykowane linki. Warto poznać również inne korzyści tych rozwiązań, szczególnie w określonych […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Na co zwrócić uwagę decydując się na wybór formy dostawy w sklepie internetowym?

Dostępność w sklepie internetowym różnych form dostawy, podobnie jak metod płatności ma duży wpływ na konwersję. Warto zadbać o jak najszerszą ofertę usług kurierskich. Tym bardziej że wg raportu IGE Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2019 aż 21% osób, jako czynnik, który zadecydował o wyborze miejsca zakupowego, wskazuje się dobre warunki dostawy. Dziś e-sklep to nie tylko […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Co zrobić, aby polityka prywatności i formularz kontaktowy były zgodne z prawem?

Formularz kontaktowy, zapis do newslettera, polityka prywatności to kwestie, którym od maja 2018 roku właściciele e-sklepów muszą poświęcać więcej uwagi. Wszystko za sprawą RODO, które zawiera przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Dlatego administratorzy serwisów zbierający dane użytkowników, muszą wiedzieć, jak prawidłowo dbać o ich bezpieczeństwo, by wszystko odbywało się zgodnie z prawem. Formularz kontaktowy a […]

czytaj więcej
Top_foto4_870x358px

Płatności BLIK – czym są, jak działają i jak z nich korzystać?

BLIK w porównaniu do kart płatniczych, czy internetowych kont bankowych to stosunkowo nowy produkt na rynku płatności elektronicznych. Mimo to osiąga bardzo dobre wyniki w rankingach najchętniej wybieranych, czy najpopularniejszych metod płatności (Płatności Cyfrowe 2018). Poza tym technologia BLIK błyskawicznie się rozwija i poszerza swoje spektrum wykorzystania. Dzięki temu BLIK sprawdza się nie tylko podczas […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px_10

IVR – wszystko co musisz wiedzieć o płatności kartą przez telefon

Zapłacić kartą można na różne sposoby zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i online. Płatność przez Internet jest o wiele bardziej rozbudowana i do najpopularniejszych należy one-click. Jednak posiadanie karty daje klientom dużo większe możliwości, bo mogą podpiąć ją do e-portfela, czy włączyć wygodne cykliczne obciążanie karty. Do mniej znanych rozwiązań zalicza się jednak IVR, czyli […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

W jaki sposób skonfigurować sklep internetowy?

W sieci istnieje wiele gotowych platform, które umożliwiają samodzielne założenie i prowadzenie e-sklepu. Nie będąc jednak w tej kwestii ekspertem, początki kierowania sklepem internetowym nie zawsze są łatwe. Warto więc dowiedzieć się, w jaki sposób skonfigurować własny e-commerce, by uczynić biznes bardziej dochodowym. Konfiguracja kategorii w sklepie internetowym Na początku tworzenia strony internetowej sklepu należy […]

czytaj więcej
Top_foto2_870x358px

Płatności cykliczne kartą – czym są tzw. recurring payments?

Opóźnienia płatności za faktury wiążą się z naliczaniem odsetek, a w konsekwencji ograniczeniem dostępu do usług. Zarówno klienci, jak i usługodawcy chcą takich sytuacji uniknąć. Jednak nagła choroba, dłuższy urlop, czy zwyczajny chaos w płatnościach mogą przyczyniać się do powstawania zaległości. Na każdą taką okoliczność rozwiązaniem mogą być płatności cykliczne, które pomogą wszystko usystematyzować, a […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Wybór i rejestracja domeny oraz hostingu – poradnik krok po kroku

Gdzie potencjalni klienci najpierw szukają informacji o firmie, produkcie lub usłudze? W Internecie. Dlatego tak ważne jest, by poza wpisem do KRS, czy Google Moja Firma mogli zobaczyć coś więcej. Nie chodzi tu o profil w social mediach, a o profesjonalną stronę internetową, która stanie się wizytówką marki i nada jej profesjonalizmu. Pierwszym krokiem do […]

czytaj więcej
Top_foto3_870x358px

5 rzeczy, które warto wiedzieć na temat Google Pay

Google Pay swoją premierę w Polsce miało 16 listopada 2016 roku. Wówczas pojawiło się pod nazwą Android Pay. Jednak w 2018 roku Android Pay połączył się z Google Wallet, tworząc nowoczesne i nieustannie doskonalone rozwiązanie płatności Google Pay. Pobrana już ponad 100 mln razy aplikacja umożliwia zarówno płatność w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym. Google […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Platformy e-commerce – przegląd popularnych rozwiązań

Według szacunków Bisnode Polska ilość e-sklepów w Polsce w czerwcu 2019 roku sięgnęła 31,7 tys. Rynek e-commerce rośnie w bardzo szybkim tempie. Tym bardziej że, jak wskazuje raport Shoper Multiwyzwania – ok. 77% sprzedawców co roku odnotowuje wzrost zysków. Taki trend sprawia, że dostępnych jest wiele różnych platform dla sklepów internetowych. Poniżej robimy ich przegląd. […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px_9

Reklamacja płatności kartą – czym jest chargeback w transakcjach online?

Wielu kupujących miewa obawy przed nierzetelnym sprzedawcą lub usługodawcą, czy otrzymaniem wadliwego przedmiotu podczas zakupów. Płacąc jednak kartą, nie trzeba się nadto martwić, gdyż można skorzystać z chargeback. Ta usługa w łatwy sposób pozwala odzyskać pieniądze z transakcji w przypadku źle wykonanego zamówienia. Kto i w jaki sposób może więc skorzystać z chargeback? Czym jest […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Rejestracja działalności i firmy – przewodnik krok po kroku

Rejestracja działalności gospodarczej wymaga wypełnienia i złożenia odpowiednich dokumentów. Jest ona obowiązkowa dla tych, których przychody przekroczą 50% płacy minimalnej. Założenie firmy należy zgłosić do określonych instytucji. Wcześniej jednak trzeba ustalić formę prawną działalności, jej nazwę, czy rodzaj rozliczania podatku. Warto więc poznać proces zakładania firmy krok po kroku, by prawidłowo dopełnić wszelkich formalności. Forma […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px_8

Raty online – sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Zintegrowanie sklepu internetowego z systemem płatności online to doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży. Mechanizm umożliwia prosty i szybki przepływ informacji między sprzedawcą a kupującym. Zapewnia on zautomatyzowanie transakcji i eliminuje konieczność przepisywania danych do przelewu, czy ręcznego generowania potwierdzeń płatności. W ten sposób działa również usługa raty online, która bez zbędnych formalności pozwala klientowi zrealizować […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Prawne aspekty sprzedaży w Internecie – co warto wiedzieć?

Jak wynika z raportu Bisnode Polska liczba sklepów internetowych w Polsce w 2018 roku przekroczyła 30 000. To oznacza, że w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła ona aż o 34%. W związku z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce pojawia się coraz więcej regulacji dotyczących prowadzenia e-sklepów. Należy więc cyklicznie kontrolować prawne aspekty sprzedaży w Internecie, by […]

czytaj więcej
25_Cover-foto-870x358 (002)

Płatności jednym kliknięciem – sposób na zwiększenie konwersji w e-commerce

Konwersja to słowo klucz dla właścicieli e-commerce. Jej współczynnik decyduje o rentowności i zyskach sklepu internetowego. Na podniesienie konwersji składa się jednak wiele różnych czynników, a zaniedbanie jednego z nich może wpłynąć na częstotliwość porzucania koszyka. Doskonałym jednak sposobem na wzrost sprzedaży jest włączenie płatności jednym kliknięciem. Co więcej trzeba wiedzieć, by zwiększyć konwersję w […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px_7

Co wpływa na większą popularność płatności online w Polsce?

Polacy odchodzą od gotówki, a co za tym idzie – wzrasta liczba płatności internetowych. Te mogą być realizowane przez np. one click dzięki kartom płatniczym, których wg raportu NBP w Polsce w I kwartale 2019 roku było 41,3 mld. Inne metody płatności online, których popularność w Polsce rośnie to BLIK, płatności odroczone, czy e-portfele. Co […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px_6

Usługa szybkich wypłat – jak działa i kto może z niej skorzystać?

Płynność finansowa i przyspieszenie realizacji transakcji to kwestie bardzo ważne dla wielu przedsiębiorców. Szczególnie tych, którzy obsługując dużą ilość klientów potrzebują szybko wykonywać masowe oraz jednostkowe wypłaty np. zakłady bukmacherskie, czy firmy pożyczkowe. W takim wypadku doskonale sprawdzi jedno z najnowszych rozwiązań Dotpay w płatnościach online –  szybkie wypłaty. Jak działają szybkie wypłaty i kto […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px(2)

Jak prawidłowo zadbać o bezpieczeństwo haseł w Internecie?

Ponad 23 miliony zhakowanych użytkowników w 2018 roku używało hasła „123456” – tak podaje brytyjskie Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cybernetycznego (NCSC). Mimo wzrastającej świadomości wagi bezpieczeństwa haseł Internauci wciąż używają najprostszych kombinacji. Jak stworzyć silne hasło i zadbać o jego bezpieczeństwo w Internecie? Najgorsze hasła internetowe Nim użytkownik zacznie tworzyć mocne hasło do konta internetowego, powinien […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px(1)

Phishing – czym jest i jak uchronić się przed kradzieżą danych?

Cyberataki zostały uznane za zjawisko powszechne. Liczba tego rodzaju incydentów z roku na rok jest coraz większa i dotyczy nie tylko zwykłych użytkowników, ale również przedsiębiorstw. Według raportu KPMG Barometr Cyberbezpieczeństwa w 2018 roku aż 70% przedsiębiorstw zarejestrowało incydent naruszający bezpieczeństwo. Prym w cyberprzestępczości wiodą oszustwa komputerowe – szczególnie phishing. By ustrzec się przed kradzieżą […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px

Pay-by-link – czym jest i na czym polega usługa szybkich płatności online?

Internauci coraz częściej odchodzą od tradycyjnych i gotówkowych form płatności. Spośród 15 różnych metod płatności za zakupy przez Internet tą najchętniej wybieraną są szybkie przelewy online tzw. pay-by-link. W raporcie IGE Omni commerce. Kupuję wygodnie 2019 na realizację transakcji w ten sposób wskazuje aż 33% badanych. Czym jest pay-bay-link, czy jest bezpieczny i jak z […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px

Szybka płatność paysafecard, czyli jak działają vouchery gotówkowe?

Konsumenci z Niemiec i Austrii w 2000 roku zyskali możliwość innowacyjnych płatności przedpłaconych dzięki powstaniu paysafecard. W ciągu 6 lat idea płatności 16-cyfrowym kodem zyskała rzeszę zwolenników, a firma zaczęła działać już m.in. w Grecji, Hiszpanii, czy Wielkiej Brytanii. Z kolei w roku 2019 jest już obecna na rynkach 47 krajów z całego świata. Jak […]

czytaj więcej
24_Cover-foto

Płatności odroczone – rewolucja w płatnościach online

Jedną z przyczyn porzucania koszyka podczas zakupów online jest niewystarczająca ilość środków na koncie potencjalnego nabywcy. Jest to sytuacja niekorzystna zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. Dlatego naprzeciw klientom wychodzą dostawcy płatności online, oferując możliwość płatności odroczonych. Co prawda to rozwiązanie powraca na polski rynek po dłuższej przerwie, jednak patrząc na statystyki Raportu IGE, płatności […]

czytaj więcej
22_Cover-foto-870x358

5 najważniejszych zasad formułowania regulaminu sklepu internetowego

Pojawianie się coraz większej ilości e-sklepów, ale również wzrost przypadków oszustw internetowych sprawiają, że konsumenci większą wagę przywiązują do regulaminu i warunków zakupu u danego sprzedawcy. Warto więc mieć świadomość, jak dobrze napisać regulamin sklepu internetowego, przestrzegając przy tym określonych podstaw prawnych i znając najważniejsze zasady jego formułowania. Czytelność i zrozumiałość Regulamin sklepu internetowego to […]

czytaj więcej
25.Cover-foto_2

Masterpass i Visa Checkout – alternatywne metody płatności w sklepie internetowym

W 2018 roku zdecydowanym liderem płatności cyfrowych zostały takie produkty jak karty płatnicze oraz e-przelewy. Jednak dane z Raportu Izby Gospodarki Elektronicznej wskazują na rosnący trend płatności alternatywnymi metodami w sklepie internetowym. Mowa tutaj o e-portfelach. Czym są portfele elektroniczne i jak działają Visa Checkout oraz Masterpass? Sprawdźmy. Co to jest e-portfel? E-portfel to bezgotówkowy […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px_5

5 najważniejszych zalet platform sklepowych typu marketplace

Zainteresowanie rozwiązaniami dla e-commerce rośnie z roku na rok, a w sieci pojawia się coraz więcej marketplace’ów. Są to miejsca, w których można sprzedawać i kupować produkty lub usługi od różnych dostawców równolegle. Sprzedawcy chętnie korzystają z tego typu platform, gdyż jest to doskonałe rozwiązanie zarówno dla debiutantów, jak i dla tych którzy chcą zwiększyć […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px_4

Podstawowe zasady bezpieczeństwa transakcji internetowych

Aż 70% ataków hakerskich dotyczy tzw. web injection, czyli wysyłania fałszywych poleceń do aplikacji – kradnąc w ten sposób dane kart płatniczych. Tak wynika z raportu firmy F5 LABS Application protection report 2018. klienci są bardziej podejrzliwi i nieufni. Branża płatności online odpowiada na cyberzagrożenia, nieustannie udoskonalając swoje systemy i proponując coraz nowsze rozwiązania. W […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px_2

Płatności elektroniczne e-commerce – przegląd rozwiązań

E-commerce rozwija się prężnie, a wraz z nim płatności elektroniczne. Nic dziwnego, gdyż współcześni kupujący podczas zakupów bardzo cenią sobie komfort, bezpieczeństwo, ale przede wszystkim oszczędność czasu. To tylko niektóre zalety płatności elektronicznych. Jednak spośród wielu rozmaitych metod wyróżnić można te, które cieszą się szczególną popularnością wśród klientów oraz te, które dopiero niedawno zadebiutowały na […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px_3

Co motywuje użytkowników do zakupów w Twoim sklepie internetowym?

Już 54% internautów w Polsce kupuje w sklepach internetowych. Tak wynika z raportu Gemius E-commerce w Polsce 2018. Sprzedaż online ułatwia dotarcie do klienta, ale również doskonale sprawdza się, jako narzędzie promujące markę. Jednak, by czerpać z tego wymierne korzyści, należy wiedzieć, co motywuje użytkowników do zakupu w sklepach internetowych. Powody, dla których ludzie robią […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px_1

Jak zwiększyć bezpieczeństwo zakupów w Internecie?

Coraz więcej Polaków korzysta z Internetu i robi zakupy w sieci. Sprzyja temu fakt, że sklepy online otwarte są całodobowo i oferują atrakcyjne promocje. Z raportu Eurostatu wynika, że w 2018 roku już 48% Polaków kupowało przez Internet. Handel elektroniczny napędza gospodarkę, ale jak kupować w sieci, aby uniknąć czyhających zagrożeń? Sprawdź, kim jest zaufany […]

czytaj więcej