banery-blog-poradnik-promocja sklepu

Wykorzystanie e-mail marketingu do promocji e-sklepu – co warto wiedzieć?

Według danych Statista, dzienna liczba wysyłanych e-maili na całym świecie w 2020 roku wynosi aż 306 mld i wskaźnik ten z roku na rok dynamicznie rośnie. Spora część tych wiadomości ma przeznaczenie marketingowe i dociera do wielu osób, które swój dzień zaczynają od sprawdzania otrzymanych newsletterów. Tacy internauci zaglądają na skrzynkę w ciągu dnia jeszcze […]

czytaj więcej
062

4 rzeczy, które warto wiedzieć na temat Paysafecard

Paysafecard (PSC) to jedno z najpopularniejszych rozwiązań płatności przedpłaconych (prepaid). Do sfinalizowania transakcji potrzebny jest specjalny voucher z 16-cyfrowym PIN-em. Po wybraniu tej metody płatności, aby dokończyć proces zakupowy, należy wpisać kod. PSC można kupić na stronie http://www.paysafecard.com oraz u wielu autoryzowanych dystrybutorów. Ten typ płatności najczęściej wykorzystywany jest w branży gier, na przykład na […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-promocja sklepu

Dlaczego i jak prowadzić blog dla sklepu internetowego?

Blog sklepu internetowego jest jednym z tych elementów, które pozwalają firmom wybić się ponad konkurencję i dotrzeć z ofertą do odpowiednich odbiorców. Według raportu HubSpot, 70% właścicieli biznesów inwestuje w content marketing, którego częścią jest właśnie blogowanie. Najchętniej tworzą oni treści wideo, a na drugim miejscu znajdują się artykuły. Jednak o ile założenie bloga jest […]

czytaj więcej
061

Co robić w razie kradzieży telefonu z aplikacją płatniczą?

Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, smartfony posiada dziś 74,8% Polaków, a wielu z nich na tych urządzeniach korzysta z bankowości mobilnej. Poza tym w urządzeniu przechowujemy wiele prywatnych danych, począwszy od zdjęć, na dokumentach kończąc. Zgubienie lub kradzież telefonu z takimi informacjami stają się dla użytkownika bardzo niebezpieczne. Grozi to wówczas wyciekiem prywatnych danych, a […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-promocja sklepu

Jak wykorzystać social media marketing do promocji sklepu internetowego?

Możliwości promocji sklepu internetowego jest wiele. Właściciele e-commerce’ów mogą wykorzystać do tego reklamę tradycyjną, e-mail marketing, Google Ads czy tzw. buzz marketing, czyli marketing szeptany. Jednak najczęściej wybieraną formą promocji jest ta prowadzona w social mediach. Aby dobrze ją prowadzić, należy poznać jej specyfikę i możliwości, by nie popełnić podstawowych błędów. Czym jest social media […]

czytaj więcej
086

Prośba o przelew na telefon BLIK — nowa usługa od Polskiego Standardu Płatności

Według najnowszych danych Polskiego Standardu Płatności w pierwszym kwartale 2020 roku odnotowano 78 mln transakcji BLIK-iem, co stanowi połowę wyniku z Q1 2019. Takie liczby sprawiają, że BLIK w płatnościach internetowych istotnie prześcignął już karty. Technologia PSP cały czas się rozwija, a jedną z metod jeszcze bardziej ułatwiających elektroniczne przekazywanie środków jest przelew BLIK na […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-promocja sklepu

Co to jest remarketing i jak wykorzystać go do zwiększenia ruchu na stronie?

Większość klientów wchodząc do sklepu internetowego, nie dokonuje zakupu, a część z nich wypełnia wirtualny koszyk, nie finalizując transakcji. Jeszcze inna grupa inicjuje płatność, ale z jakiegoś powodu jej nie dokańcza. Odpowiedzią na wszystkie te problemy jest remarketing. Wykorzystując go, można skutecznie z powrotem pozyskać klienta i regularnie przypominać mu, że dany serwis lub przedmiot […]

czytaj więcej
095

Jak bezpiecznie korzystać z publicznych sieci Wi-Fi? – 5 zasad

Publiczne hotspoty Wi-Fi cieszą się dużą popularnością i wbrew pozorom dobrą opinią. Z raportu IDC wynika, że aż 87% badanych oczekuje, że korzystanie z otwartych sieci Wi-Fi samo w sobie będzie bezpieczne. Opinia ta niewiele ma wspólnego z rzeczywistością, bo jak można przeczytać dalej, jedynie 48% organizacji przyznaje, że monitoruje własną sieć radiową. Tak mała […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-promocja sklepu

Google Ads – wszystko, co warto wiedzieć o płatnej reklamie e-sklepu

Powodzenie w prowadzeniu biznesu w dużej mierze zależy od tego, jaki jest status firmy w sieci. Pierwsze miejsce, w którym użytkownicy próbują szukać określonych usług czy produktów, to wyszukiwarka internetowa. Według danych Stats Counter, Google ma dziś 91,98% udziału w rynku wyszukiwarek na całym świecie. W związku z tym warto podjąć kompleksowe działania, które sprawią, […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-promocja sklepu

Reklama na Facebooku – wyniki i ich analiza

O tym, że reklama jest dźwignią handlu, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Aby zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia sklepu internetowego, przedsiębiorcy wykorzystują najróżniejsze metody. Poza ofertami wyświetlającymi się internautom w wyszukiwarkach, właściciele e-sklepów chętnie korzystają dziś również z reklam w mediach społecznościowych. Pośród różnych platform niewątpliwym liderem w tej kwestii jest Facebook. Oto, jakie możliwości […]

czytaj więcej
096

Tokenizacja – czym jest, jej funkcje i zastosowanie

Instytucje płatnicze, handlowcy, detaliści czy banki, przetwarzając transakcję, muszą przestrzegać wielu formalnych i technicznych zasad. Podmioty te obowiązują przepisy licznych regulaminów, artykuły konkretnych aktów prawnych, ale również wytyczne specjalnych standardów bezpieczeństwa. Jednym z nich jest PCI DSS (ang. Payment Card Industry Data Security Standard), czyli norma powstała w celu zapewnienia wysokiego i spójnego poziomu bezpieczeństwa […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-analityka

Facebook Pixel – co to jest, jak wdrożyć i do czego stosować?

Aby nasz sklep internetowy lub blog przynosił jak największe zyski i przyciągał nowe rzesze klientów, warto właściwie odczytywać dane, które udostępniają nam różnorodne narzędzia internetowe. Jednym z nich jest Facebook Pixel, dzięki któremu mierzenie skuteczności reklam jeszcze nigdy nie było tak łatwe dla właścicieli sklepów internetowych. Czym dokładnie jest Facebook Pixel? W jaki sposób przebiega […]

czytaj więcej
102

Na czym polega BLIK one-click i jak wykorzystać ten typ płatności?

Według ostatnich danych Polskiego Standardu Płatności, BLIK już od roku jest najczęściej wybieraną formą płatności w polskim e-commerce. W ostatnim kwartale 2019 roku zrealizowano nim 40 mln transakcji, dla porównania kartami w sklepach internetowych zapłacono 28 mln razy. Taka popularność tego rozwiązania nie dziwi, gdyż jest ono bezpieczne, szybkie i intuicyjne, a dzięki funkcji BLIK […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-analityka

Tagi UTM – jak wdrożyć i do czego je wykorzystać?

Tagi UTM to bardzo ważne parametry na stronach internetowych, szczególnie istotne w pracy działów analitycznych i marketingowych. Moduł ten dostarcza im informacji, dzięki którym mogą mierzyć skuteczność kampanii, a na podstawie wyciągniętych wniosków budować coraz atrakcyjniejsze strategie. Mimo tak dużego znaczenia, tagi UTM są łatwe we wdrażaniu i wykorzystaniu oraz mogą sobie z nimi poradzić […]

czytaj więcej
101

4 rzeczy, które warto wiedzieć na temat m-commerce, czyli zakupów za pomocą urządzeń mobilnych

Z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej wynika, że prawie 75% Polaków korzysta ze smartfonów, a w sumie 90% użytkowników telefonów komórkowych ma internet mobilny. Tak silny trend na bycie mobile, to dobre wieści dla branży e-commerce. Warto wykorzystać to, że Polacy chętnie używają urządzeń mobilnych i zainspirować ich, by częściej robili zakupy w sieci. W tym […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-analityka

Google Tag Manager – zalety stosowania w e-commerce

Właściciele stron internetowych mogą korzystać z wielu różnych metod zarządzania stroną, usprawniania jej czy mierzenia ruchu w witrynie. Jedno z głównych narzędzi, które jest w tym celu wykorzystywane, to Google Analytics. Jednak twórcy GA oferują swoim użytkownikom również wiele innych, równie pożytecznych rozwiązań. Bez wątpienia, należy do nich m.in. powstały w 2012 roku Google Tag […]

czytaj więcej
093

System płatności BLIK a bezpieczeństwo

BLIK to polski system płatności, w którym w ciągu 5 lat według danych Polskiego Standardu Płatności zrealizowano 353 mln transakcji (większość w sklepach internetowych). Popularność tego rozwiązania sprawia, że użytkownicy bankowych aplikacji mobilnych, udostępniających płatność BLIK-iem, zastanawiają się nad bezpieczeństwem tego systemu. Rozbudowane możliwości tego rozwiązania pokazują, że realizacja płatności za pomocą 6-cyfrowego kodu jest […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-analityka

Jak monitorować skuteczność kampanii i statystyki sprzedaży w sklepie internetowym?

Właściciele sklepów internetowych, analitycy i marketingowy mają do dyspozycji wiele płatnych i bezpłatnych narzędzi do monitorowania skuteczności kampanii i statystyk sprzedaży w e-commerce’ach. Różnorodność dostępnych instrumentów wynika z posiadania przez nie odmiennych funkcji, możliwości mierzenia rozmaitych danych i wyliczania wielu wskaźników. Niemniej, najczęściej wybieranymi narzędziami są rozwiązania od Google. Podstawowe wersje są bezpłatne i dla […]

czytaj więcej
019

Apple Pay – nowoczesna i bezpieczna metoda płatności mobilnych

Od września 2019 roku Apple Pay jest dostępne w 57 krajach z całego świata. Usługa ta może być głównie kojarzona z rynkiem amerykańskim. Jednak z szacunków Loup Ventures wynika, że użytkowników Apple Pay jest ok. 380 mln, z czego jedynie 12% aktywnych znajduje się w USA, a 88% w innych częściach świata. Co wypływa na […]

czytaj więcej
094_Cover-foto-870x358

Zakupy online nastolatków – bezpieczeństwo, formy płatności i zachowania zakupowe

Zachowania i zwyczaje konkretnych pokoleń to bardzo ważne dla właścicieli sklepów internetowych informacje. Dziś wielu z ich klientów to osoby z generacji Z, skupiającej najmłodszych konsumentów, zwanych również „pokoleniem internetowym”. Według Pew Research są to konsumenci urodzeni po 1997 roku. Nie znają oni życia bez internetu i nabywają produkty w sieci zupełnie inaczej niż starsi […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-analityka

Analiza danych za pomocą Google Search Console – 4 korzyści dla e-sklepu

Google udostępnia wiele narzędzi do analizy danych i rozwoju stron internetowych. Tym najpopularniejszym jest Google Analytics, z którego według danych Conversion, korzysta dziś 90% właścicieli serwisów online. Sporą popularnością cieszy się także Google Search Console. To rozwiązanie także gromadzi wiele ważnych dla e-commerce’ów informacji, a w połączeniu z Google Analytics, dostarcza kompleksowych i bardziej precyzyjnych […]

czytaj więcej
085

4 powody, dla których warto skorzystać z rat online

Dziś sklepy online oferują kupującym rozmaite metody płatności, m.in. szybkie przelewy pay-by-link, błyskawiczne one-click czy mobilne BLIK. Są to jednak sposoby, z których skorzystać mogą jedynie klienci posiadający wystarczającą ilość gotówki na zakup danego towaru lub usługi. Z kolei tym, którzy ze względu na ograniczony budżet nie mogą sobie pozwolić na finalizację transakcji, wiele sklepów […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-analityka

5 sposobów na poprawę konwersji w sklepie internetowym

Jednym z najważniejszych wskaźników dla właścicieli e-commerce’ów jest współczynnik konwersji. To właśnie jego wysoka wartość i ciągła poprawa, uważane są za sukces poszczególnych kampanii reklamowych, a nawet warunek powodzenia całego biznesu. Podniesienie wartości tego wskaźnika jest procesem trudnym i czasochłonnym, jednak cel ten jest jak najbardziej możliwy do osiągnięcia. Aby tego dokonać, należy kompleksowo i […]

czytaj więcej
087

4 rzeczy, o których warto pamiętać, włączając płatność cykliczną kartą

Płatności cykliczne kartą, tzw. recurring payments, najczęściej są wykorzystywane do płacenia za różne usługi subskrypcyjno-abonamentowe, m.in. siłownie czy wypożyczalnie filmów i muzyki. Wówczas klient zgadza się na obciążanie konta określoną kwotą w konkretnym terminie. Jednak, aby uniknąć dodatkowych opłat czy nałożenia monitów, warto pamiętać o kilku kwestiach. Wystarczające środki na koncie Akceptując harmonogram pobierania opłaty, […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-analityka

Wysoki współczynnik odrzuceń – co oznacza i jak mu zaradzić?

Różnorodność i duża liczba wskaźników, raportów i widoków w Google Analytics sprawia, że potrzeba sporo czasu, by każdy z nich dokładnie poznać. Zwłaszcza, jeśli chce się to zrobić na tyle skrupulatnie, aby móc później skutecznie analizować, czy określone wartości poszczególnych parametrów są pożądane, czy też nie. Jednym ze wskaźników, któremu warto poświęcić szczególną uwagę, jest […]

czytaj więcej
070

Jak bezpiecznie kupować i płacić w zagranicznych sklepach internetowych?

Popularność zakupów online w Polsce nieustannie rośnie, a zwiększająca się ilość klientów sprawia, że wielu rodzimych sprzedawców może pochwalić się dziś profesjonalnie stworzonymi sklepami internetowymi. Jednak polskim konsumentom to nie wystarcza i część z nich decyduje się na robienie zakupów w zagranicznych sklepach online. Jak bezpiecznie kupować i płacić w serwisach, będących częścią, innego niż […]

czytaj więcej
3.04

Jak działać w czasie kryzysu – wskazówki dla sklepów stacjonarnych

Ponad 60% kupujących w 2019 zadeklarowało dokonywanie zakupów w sklepach stacjonarnych. I choć nie oznacza to, że ci klienci nie korzystają także z e-sklepów, to jest to zdecydowanie duży odsetek jeśli chodzi o cały sektor retail. W obecnej sytuacji kryzysu, który w tak krótkim czasie wywarł wpływ na światową gospodarkę, sprzedawcy, którzy prowadzą swój biznes […]

czytaj więcej
083

Zakupy spożywcze przez Internet, czyli rynek e-grocery w Polsce

Według Report Linker, wartość globalnego rynku e-grocery wynosi obecnie ponad 350 mld dolarów. Z przywołanej sumy, 17 mld pochodzi z Europy, a prawie 1,5 mld z samej Polski. Mimo na pozór dużych kwot, Stary Kontynent pozostaje w tyle w stosunku do tygrysów w branży e-grocery, takich jak Azja czy Stany Zjednoczone. Nie zmienia to jednak […]

czytaj więcej
Grafika do artykułu 27.03

Jak działać w czasie kryzysu – wskazówki dla sklepów internetowych

W ubiegłym roku blisko 60% internautów deklarowało dokonywanie zakupów on-line. W obecnej, kryzysowej sytuacji, kiedy wielu konsumentów decyduje się lub zmuszonych jest pozostać w domu, e-zakupy stają się najwygodniejszą i najbezpieczniejszą alternatywą do nabywania potrzebnych produktów. Także ci klienci, którzy do tej pory chętniej odwiedzali sklepy stacjonarne w dużej mierze przerzucą się na zakupy internetowe. […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-analityka

5 błędów, w wyniku których dane w Google Analytics nie zbierają się prawidłowo

Google Analytics to intuicyjne narzędzie do analizy danych, którym w podstawowym zakresie może sprawnie posługiwać się każdy właściciel e-commerce. Ułatwia to wiele internetowych poradników. Jednak chcąc osiągać jak najlepsze wyniki i rozwijać swój sklep internetowy, konieczne może stać się podjęcie bardziej zaawansowanych działań. Te zaś, często wymagają specjalistycznej wiedzy. Z tego względu można popełnić błędy, […]

czytaj więcej
076

Efekty wprowadzenia dyrektywy PSD2

Bezpieczeństwo podczas dokonywania płatności internetowych to dla użytkowników bardzo ważna kwestia. W sieci narażeni są na wiele zagrożeń m.in. ze strony hakerów czy nieuczciwych sprzedawców. W związku z różnymi nadużyciami, rosnącą popularnością płatności online i koniecznością rozwoju tej gałęzi rynku e-commerce, Unia Europejska wprowadziła dyrektywę PSD2 (ang. Payment Services Directive). Dyrektywa PSD2 – co to […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-analityka

Jak nadać uprawnienia w Google Analytics?

Czasami zdarza się, że właściciele sklepów internetowych w pewnym momencie mogą potrzebować pomocy w zarządzaniu Google Analytics. Sytuacja ta jest szczególnie częsta, jeśli ich sklep zaczyna zyskiwać na popularności i wielkości. Wówczas konieczne staje się przyznanie uprawnień specjalistom oraz innym współpracownikom firmy. O ile samo dodanie nowego użytkownika do narzędzia nie jest procesem skomplikowanym, o […]

czytaj więcej
078

Biblioteki mobilne (SDK) – jak z nich korzystać?

Poszczególne modele integracji, skracające ścieżkę zakupową umożliwiają zapewnienie klientowi prostej metody płatności w sklepach internetowych. Rozwiązanie to jest bardzo istotne w procesie minimalizacji ilości porzucanych przez konsumentów koszyków, gdyż większość klientów oczekuje finalizacji transakcji dosłownie w kilku krokach, a czasem nawet jednym kliknięciem. Jednak rosnący każdego roku trend obejmujący m-commerce (ang. mobile commerce) skłania sprzedawców […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-analityka

Przegląd raportów dostępnych w Google Analytics

Głównym narzędziem, z którego korzystają dziś właściciele e-commerce zajmujący się analityką w sklepie internetowym, jest Google Analytics. Dostęp do jakich danych umożliwia nam ten program? Dlaczego warto założyć w nim konto i w jaki sposób, ta prosta czynność może wpłynąć na funkcjonowania naszego e-sklepu? Oto garść przydatnych informacji dotyczących raportów Google Analytics. Źródła ruchu i […]

czytaj więcej
077

Jak zrobić przelew z i na kartę kredytową?

Według raportu NBP, w Polsce jest ponad 36 mln kart płatniczych. Najpopularniejszymi tego typu produktami są karty debetowe, a drugimi najchętniej wybieranymi są karty kredytowe. W trzecim kwartale 2019 roku, przy użyciu tych ostatnich, Polacy przeprowadzili transakcje na kwotę ponad 6 mln zł. Dlaczego karty kredytowe są tak popularnym rozwiązaniem? Jak podaje KRD, do najczęstszych […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-analityka

Zakładanie i konfiguracja konta Google Analytics — poradnik krok po kroku

Najchętniej wybieranym narzędziem do zbierania danych o użytkownikach stron internetowych jest dziś bez wątpienia Google Analytics. Według raportu Conversion, korzysta z niego aż 90% respondentów. Poza tym, większość właścicieli e-commerce uważa, że odpowiednie wykorzystanie wiedzy o zachowaniu klientów sklepu internetowego istotnie przyczynia się do zwiększenia prowadzonej w nim sprzedaży. Bez wątpienia faktem jest, że założenie […]

czytaj więcej
052

Zakupy online a płatność przelewem tradycyjnym – czy to się opłaca?

Większość klientów finalizując transakcje w sklepach internetowych, wybiera jedną z metod płatności elektronicznych. Z raportu Płatności cyfrowe 2019 wynika, że kupujący najchętniej płacą za pomocą szybkich przelewów online tzw. pay-by-link (35%), ale również przelewem tradycyjnym (26%). To oznacza, że mimo postępu technologicznego wielu użytkowników nadal korzysta z tego rozwiązania. Czy to faktycznie się opłaca? Czy […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-analityka

Analityka internetowa w e-sklepie – co, jak i czym mierzyć?

O wadze analityki w prowadzeniu sklepu internetowego głośno mówią sami właściciele e-commerce. Aż 90% z nich wg. raportu Analyzeo zaznacza, że wiedza na temat zachowań użytkowników na stronie internetowej może pozytywnie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży. Nic w tym dziwnego, skoro nowoczesne narzędzia do analizy pomagają ich użytkownikom zrozumieć potencjalnego klienta i ujawnić, które zabiegi wdrażane […]

czytaj więcej
049

Fałszywy sklep internetowy — jak go rozpoznać i nie stracić pieniędzy na zakupach?

W ciągu roku trzykrotnie wzrosła liczba fałszywych sklepów internetowych w Polsce, podaje CERT (Computer Emergency Response Team) podlegający państwowemu NASK. Wzmożoną aktywność tego typu oszustów odnotowuje się zwłaszcza w okresie sezonowych promocji i przed Bożym Narodzeniem. Warto wiedzieć, jak rozpoznać fałszywy sklep internetowy, by nie stracić pieniędzy na zakupach. Podejrzanie niskie ceny Główna rzecz, którą […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-prowadzenie sklepu

Jak zdobyć wartościowe opinie o produktach? – 7 metod

Opinie w sklepie internetowym mają wpływ na wzrost sprzedaży, zminimalizowanie ilości porzucanych koszyków, a nawet zwiększenie ich wartości. Z raportu Spiegel Research Center wynika, że 95% kupujących czyta opinie i nie są one dla nich bez znaczenia. W zależności od ich ilości i jakości wskaźnik konwersji odpowiednio wzrasta. Oto 7 metod, dzięki którym można zdobyć […]

czytaj więcej
042

Nowe technologie a kierunki rozwoju sklepów internetowych

Już sam fakt, że internetowa sprzedaż jest możliwa i ogólnodostępna to w głównej mierze zasługa nowych technologii. Nic więc dziwnego, że wyznacza ona kierunki rozwoju branży e-commerce. Śledzenie trendów oraz przewidywań ekspertów to kwestia, na którą uwagę powinien zwrócić każdy sprzedawca online. Bycie na bieżąco pozwoli odpowiednio oszacować budżet do kierunku technologicznego rozwoju, ale także […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-prowadzenie sklepu

Marketing automation w e-sklepie – co warto wiedzieć?

Narzędzia marketing automation nadal wydają się niedocenionym elementem pracy w branży e-commerce. Nagromadziło się wiele mitów dotyczących automatyzacji marketingu. E-sprzedawcy uważają, że to rozwiązanie jedynie dla dużych firm, sprawdzające się tylko w B2B, a przy okazji kojarzone ze spamem i mechaniczną komunikacją. Takie myślenie to błąd i często okazuje się jednym z głównych problemów, który […]

czytaj więcej
043

Dlaczego warto korzystać z geolokalizacji płatności?

Prowadząc biznes w sieci, przedsiębiorcy mają do dyspozycji wiele udogodnień technologicznych. Nie sposób wdrożyć wszystkie na raz, ale z czasem warto zwrócić uwagę na  geolokalizację płatności. Dzięki temu rozwiązaniu sklepy zyskują wiele korzyści, ale także sporo wartościowych danych. Na czym dokładnie polega weryfikacja lokalizacji i jak skutecznie wykorzystać ją w e-commerce? Czym jest geolokalizacja płatności? […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-prowadzenie sklepu

Chatboty w e-commerce – zalety i sposoby wykorzystania

Kupujący kontaktują się za pomocą czatów niemal codziennie. Ostatnio to rozwiązanie nabrało również popularności wśród właścicieli e-commerce’ów. Jak wynika z danych Sumo 53% użytkowników, którzy mają możliwość skomunikowania się ze sklepem internetowym przez czat, chętniej robi w nim zakupy. Jednak zalet i korzyści płynących z chatbotów tzw. wirtualnych doradców jest znacznie więcej. Natychmiastowa odpowiedź Klienci […]

czytaj więcej
060_v2

Czy zakaz handlu w niedziele ma wpływ na zakupy w sieci?

Zakaz handlu wprowadzono w Polsce w marcu 2018 roku dla pierwszych i ostatnich niedziel miesiąca. Podobne zasady panują m.in. w Niemczech, Austrii i Szwajcarii są to tzw. Sonntagsruhe (dosł. tłum. ciche niedziele). Z biegiem czasu dni niehandlowych w polskim kalendarzu zaczęło pojawiać się coraz więcej. Społeczeństwo powoli przyzwyczaja się do wdrożonych zmian, a reakcją na […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-prowadzenie sklepu

Najważniejsze przyczyny spadku sprzedaży i sposoby na jej zwiększenie

Wielu sprzedawców w pewnym momencie prowadzenia biznesu może spotkać się ze spadkiem sprzedaży. Muszą oni wówczas skrupulatnie przeanalizować sytuację swojego biznesu i odnaleźć przyczynę. Kiedy powód będzie jasny, należy zastosować odpowiednie metody, które zapewnią wzrost. Jednak, aby uzyskać oczekiwany efekt, trzeba być cierpliwym i wszelkie działania wprowadzać krok po kroku. Jakie są najważniejsze przyczyny spadku […]

czytaj więcej
024

Kalendarz zakupowy – kiedy warto robić zakupy w sieci, aby nie przepłacić?

Jednym z istotnych czynników, które motywują klientów do robienia zakupów, są obniżki cen. Większość promocji sprzedawcy wiążą ze specjalnymi okazjami. Według kalendarza FreshMail firmy specjalizującej się w systemie email marketingowym w ciągu roku jest 140 specyficznych dni, które są pretekstem do wprowadzenia rabatu. Statystycznie oznacza to, że średnio co 2,5 dnia pojawia się okazja do […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-prowadzenie sklepu

Jak zwiększać wartość koszyka w sklepie internetowym? 5 pomysłów

Średnia wartość koszyka (ang. Average Order Value – AOV) to obok współczynnika konwersji jeden z najważniejszych parametrów dla właścicieli e-sklepów. Można go wyliczyć w bardzo prosty sposób – dzieląc przychody z danego okresu przez liczbę dokonanych zamówień z tego samego okresu. Każdy procent wzrostu wartości koszyka to również większy zysk finansowy biznesu. Dlatego warto zadbać […]

czytaj więcej
50

5 trendów w e-commerce na 2020 rok

Właściciele sklepów internetowych każdego roku mierzą się ze sporym wyzwaniem, jakim jest wybranie poszczególnych trendów na następnych 12 miesięcy, za którymi będą podążać i rozwijać we własnej działalności. Nie sposób skupić się rzecz jasna na wszystkich, tym bardziej, że w dużej mierze opierają się one na technologii, która szybko się zmienia. Warto jednak przyjrzeć się […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-prowadzenie sklepu

7 sposobów na zminimalizowanie ilości porzuconych koszyków

Porzucanie koszyków to problem, z którym właściciele e-commerce zmagają się od początku istnienia swojej branży. Według danych OptinMonster średni poziom porzucania wynosi ponad 75%. Co oznacza, że na 100 osób odwiedzających sklep internetowy aż 75 doda produkty do koszyka, ale ich nie kupi. Najwyższy współczynnik rezygnacji z zakupu, odnotowywany jest na smartfonach – 78%. Z […]

czytaj więcej
023

Jak Dzień Darmowej Dostawy wpływa na sprzedaż w sklepach internetowych?

Grudzień to jeden z najlepszych miesięcy dla właścicieli sklepów online. W tym czasie odnotowują oni znaczny wzrost sprzedaży. Stoją za tym nie tylko zbliżające się święta Bożego Narodzenia, ale w dużej mierze także odbywający się wówczas Black Friday, Cyber Monday oraz Dzień Darmowej Dostawy. To ostatnie wydarzenie jest może mniej znane, ale z roku na […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-prowadzenie sklepu

Szybka finalizacja sprzedaży w e-sklepie – o czym pamiętać?

Właściciele e-sklepów muszą zadbać naprawdę o wiele aspektów swojego biznesu, by poprowadzić go z sukcesem. Dużą wagę przykładają do odpowiedniej optymalizacji sklepu oraz działań marketingowych. W natłoku obowiązków często zapomina się o kilku rzeczach, które istotnie wpływają na szybką finalizację sprzedaży. Warto się im przyjrzeć. Obecność w marketplace’ach i na portalach społecznościowych Pierwszym krokiem, który […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-prowadzenie sklepu

Jak zdobyć zaufanie klientów sklepu internetowego? 7 praktycznych porad

W sieci na klientów czeka wiele zagrożeń. Użytkownicy do zakupów podchodzą coraz bardziej nieufnie. Dlatego właściciele sklepów internetowych muszą zdawać sobie sprawę z tego, że większość działań i rozwiązań, jakie wdrażają w serwisie, wpływa na zaufanie klientów. Kilka z nich ma jednak kluczowe znaczenie. Warto więc zadbać o prawidłową implementację tych elementów. Widoczne i transparentne […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-prowadzenie sklepu

Unikalna propozycja sprzedaży (USP) w sklepie internetowym, czyli jak się wyróżnić?

Nie ma jednego przepisu na wyróżnienie sklepu internetowego w sieci. Kwestia ta jest bardziej złożona, gdyż to, jakich narzędzi może użyć właściciel e-commerce, jest zależne od specyfiki serwisu, branży czy budżetu. Istnieje jednak wiele różnych rozwiązań, które należy poznać, by stworzyć skuteczny pomysł na własne USP, czyli unikalną propozycję sprzedaży. Jak stworzyć USP? Większość przedsiębiorców […]

czytaj więcej
022b(1)

5 powodów, dla których warto korzystać z płatności one click

Jednym z najważniejszych aspektów dla klientów podczas zakupów w e-sklepie jest szybka realizacja zamówienia. Umożliwiają to m.in. różne metody płatności elektronicznych. Tym, który użytkownicy chętnie wybierają, jest one click. W ten sposób można sfinalizować transakcję na dwa sposoby kartą lub BLIK-iem. Dlaczego warto korzystać z tego rozwiązania? Szybkość i bezpieczeństwo Właściciele starają się jak najbardziej […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-prowadzenie sklepu

Najważniejsze zagadnienia dotyczące logistyki w sklepie internetowym

Prawidłowe zarządzanie logistyką w sklepie internetowym ma wpływ na szybkość wysyłki. To bardzo ważny aspekt sprzedaży internetowej. Dowodzą tego dane z raportu E-commerce w Polsce 2019, gdzie aż 31% pytanych wskazuje, że szybsza dostawa bardziej zachęciłaby ich do robienia zakupów przez Internet. Planowanie zakupów i stanów magazynowych Sklep internetowy również jest swego rodzaju klientem. Kupuje […]

czytaj więcej
022b

Najczęstsze problemy podczas płatności kartą przez Internet

Podczas płatności kartą przez Internet zdarza się, że transakcja zostaje odrzucona. Przyczyn takich sytuacji jest wiele. Mogą one wynikać z winy banku, operatora płatności, czy samego posiadacza karty. To powód, dla którego klienci powinni zawsze posiadać drugą awaryjną kartę płatniczą, a sprzedawcy oferować różne metody płatności na swojej stronie. Limity na karcie Jednym z najczęstszych […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

O czym pamiętać decydując się na konkretny wygląd sklepu internetowego?

Pomysł na biznes i zaopatrzenie magazynu towarami nie wystarczają dziś do tego, by prowadzić sprzedaż. Tym bardziej nie w przypadku sklepów online. Tam trzeba skupić się na odpowiedniej optymalizacji, logistyce oraz wyglądzie sklepu internetowego. Wydawać by się mogło, że to mało istotna kwestia, jednak przejrzysty design i odpowiedni dobór kolorów istotnie wpływają na decyzje zakupowe. […]

czytaj więcej
021

Zwyczaje zakupowe Polaków w 2019 roku – ile i na co internauci wydają pieniądze w sieci?

Analiza zwyczajów zakupowych w e-commerce jest bardzo ważna dla wszystkich sprzedawców online. Tym bardziej że liczba osób kupujących w sieci każdego roku rośnie, a konkurencja staje się coraz większa. Trzeba jednak wiedzieć, że tendencje zakupowe szybko się zmieniają. Warto więc wnikliwie je śledzić, by skutecznie prowadzić biznes i osiągać oczekiwane zyski. Co najczęściej Polacy kupują […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Jak przygotować e-sklep na święta i okres największych zakupów?

Święta to bardzo dynamiczny okres zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Ci pierwsi chcą zdążyć, zakupić prezenty przed 24 grudnia i to w jak najlepszej cenie. Z kolei Ci drudzy muszą odpowiednio przygotować swój internetowy sklep na czas największych zakupów. Warto wszystko wcześniej zaplanować i pamiętać o kilku kwestiach, które pomogą przygotować e-sklep na okres […]

czytaj więcej
020

Black Friday w Internecie – jak nie stracić głowy podczas zakupów online?

Zwyczaj Black Friday przyszedł do Europy (w tym Polski) ze Stanów Zjednoczonych. Przypada zawsze na ostatni piątek listopada – jeden dzień przed amerykańskim Świętem Dziękczynienia. Wówczas sklepy konkurują, w co lepszych promocjach i specjalnych ofertach. Koniec listopada to okres, w którym zarówno sprzedawcy, jak i kupujący liczą na to, by jak najwięcej zyskać. Tym bardziej […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Wybór, rozmieszczenie i prezentacja produktów w sklepie internetowym

Świadomi i skuteczni przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż online powinni zdawać sobie sprawę z efektów, jakie może im dać e-merchandising. Dlatego oprócz uzupełnienia w sklepie internetowym oferty towarowej i danych kontaktowych trzeba pójść krok dalej, by zwiększyć współczynnik konwersji i zacząć zarabiać. E-merchandising a pozyskanie nowych klientów Merchandising polega na zastosowaniu w sprzedaży popularnych technik, symboli i […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

7 rzeczy, o których warto pamiętać w czasie optymalizacji sklepu internetowego

Optymalizacja sklepu internetowego to jedna z pierwszych kwestii, na którą należy zwrócić uwagę zaraz po otwarciu biznesu online. Chaotyczne działanie zupełnie nie ma sensu i nie przyniesie oczekiwanych zysków. W podstawowym zakresie można jednak zrobić to samemu, pamiętając o kilku ważnych w SEO elementach. 1.   Dobór słów kluczowych Słowa kluczowe (ang. keywords) są bardzo istotne […]

czytaj więcej
019_v2

Najpopularniejsze modele integracji. 4 sposoby na skrócenie ścieżki płatności

Odpowiednia optymalizacja, skuteczne rozwiązania logistyczne czy atrakcyjna prezentacja produktu w sklepie internetowym powinny zapewnić wysoki współczynnik konwersji. Jednak można go znacznie podnieść, upraszczając ścieżkę płatności i udostępniając wiele sposobów na sfinalizowanie transakcji. Komfort i intuicyjność procesu zakupowego na tym etapie może znacznie zmniejszyć ilość porzucanych koszyków. Warto więc poznać najpopularniejsze modele integracji. Model podstawowy – […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Prawidłowa obsługa klienta w sklepie internetowym – reklamacje i zwroty

Obsługa klienta w sklepie internetowym wcale nie kończy się po sfinalizowaniu transakcji. Kupujący po otrzymaniu towaru będzie go używał, a w dodatku może go ocenić i dodać opinię. Kontakt może się również wydłużyć w przypadku reklamacji lub zwrotu. Dlatego warto zadbać o te kwestie i obsłużyć klienta dobrze od początku do końca. Dzięki takim staraniom […]

czytaj więcej
27_Cover-foto-870x358

Płatności walutowe w e-commerce – przegląd praktycznych rozwiązań

Każdy właściciel sklepu internetowego powinien zdawać sobie sprawę z tego, że na jego biznes online może trafić zagraniczny klient. Kupujący coraz chętniej przeglądają oferty z innych krajów. Trzeba być przygotowanym na taką ewentualność i posiadać nie tylko wersję strony w popularnym obcym języku np. angielskim czy niemieckim, ale również umożliwić płatności w różnych walutach. Warto […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Bezpieczeństwo i ochrona danych klientów sklepu internetowego – co warto wiedzieć?

Ochrona danych klientów sklepu internetowego to dla pracodawców nie tylko obowiązek. Zadbanie o pełne bezpieczeństwo sprawi, że klient będzie mógł poczuć się u nas bezpiecznie. Można więc z tego pozornie żmudnego obowiązku zrobić czynnik, który skutecznie umocni wizerunek marki. Trzeba jednak skrupulatnie zapoznać się z kilkoma ważnymi w tej kwestii sprawami. Bezpieczeństwo serwisu internetowego – […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px2

Zalety i zastosowanie usługi przypomnienia o dokończeniu płatności i dedykowanych linków do płatności

Konkurencja na rynku e-commerce jest bardzo duża i mimo najlepszej optymalizacji oraz konfiguracji e-sklepu współczynnik konwersji dla wielu wciąż może być niezadowalający. Wówczas warto pomyśleć o dodatkowych rozwiązaniach, które mogą go poprawić. Jednym z tego typu udogodnień są przypomnienia o dokończeniu płatności oraz dedykowane linki. Warto poznać również inne korzyści tych rozwiązań, szczególnie w określonych […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Na co zwrócić uwagę decydując się na wybór formy dostawy w sklepie internetowym?

Dostępność w sklepie internetowym różnych form dostawy, podobnie jak metod płatności ma duży wpływ na konwersję. Warto zadbać o jak najszerszą ofertę usług kurierskich. Tym bardziej że wg raportu IGE Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2019 aż 21% osób, jako czynnik, który zadecydował o wyborze miejsca zakupowego, wskazuje się dobre warunki dostawy. Dziś e-sklep to nie tylko […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Co zrobić, aby polityka prywatności i formularz kontaktowy były zgodne z prawem?

Formularz kontaktowy, zapis do newslettera, polityka prywatności to kwestie, którym od maja 2018 roku właściciele e-sklepów muszą poświęcać więcej uwagi. Wszystko za sprawą RODO, które zawiera przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Dlatego administratorzy serwisów zbierający dane użytkowników, muszą wiedzieć, jak prawidłowo dbać o ich bezpieczeństwo, by wszystko odbywało się zgodnie z prawem. Formularz kontaktowy a […]

czytaj więcej
Top_foto4_870x358px

Płatności BLIK – czym są, jak działają i jak z nich korzystać?

BLIK w porównaniu do kart płatniczych, czy internetowych kont bankowych to stosunkowo nowy produkt na rynku płatności elektronicznych. Mimo to osiąga bardzo dobre wyniki w rankingach najchętniej wybieranych, czy najpopularniejszych metod płatności (Płatności Cyfrowe 2018). Poza tym technologia BLIK błyskawicznie się rozwija i poszerza swoje spektrum wykorzystania. Dzięki temu BLIK sprawdza się nie tylko podczas […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px_10

IVR – wszystko co musisz wiedzieć o płatności kartą przez telefon

Zapłacić kartą można na różne sposoby zarówno w sklepie stacjonarnym, jak i online. Płatność przez Internet jest o wiele bardziej rozbudowana i do najpopularniejszych należy one-click. Jednak posiadanie karty daje klientom dużo większe możliwości, bo mogą podpiąć ją do e-portfela, czy włączyć wygodne cykliczne obciążanie karty. Do mniej znanych rozwiązań zalicza się jednak IVR, czyli […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

W jaki sposób skonfigurować sklep internetowy?

W sieci istnieje wiele gotowych platform, które umożliwiają samodzielne założenie i prowadzenie e-sklepu. Nie będąc jednak w tej kwestii ekspertem, początki kierowania sklepem internetowym nie zawsze są łatwe. Warto więc dowiedzieć się, w jaki sposób skonfigurować własny e-commerce, by uczynić biznes bardziej dochodowym. Konfiguracja kategorii w sklepie internetowym Na początku tworzenia strony internetowej sklepu należy […]

czytaj więcej
Top_foto2_870x358px

Płatności cykliczne kartą – czym są tzw. recurring payments?

Opóźnienia płatności za faktury wiążą się z naliczaniem odsetek, a w konsekwencji ograniczeniem dostępu do usług. Zarówno klienci, jak i usługodawcy chcą takich sytuacji uniknąć. Jednak nagła choroba, dłuższy urlop, czy zwyczajny chaos w płatnościach mogą przyczyniać się do powstawania zaległości. Na każdą taką okoliczność rozwiązaniem mogą być płatności cykliczne, które pomogą wszystko usystematyzować, a […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Wybór i rejestracja domeny oraz hostingu – poradnik krok po kroku

Gdzie potencjalni klienci najpierw szukają informacji o firmie, produkcie lub usłudze? W Internecie. Dlatego tak ważne jest, by poza wpisem do KRS, czy Google Moja Firma mogli zobaczyć coś więcej. Nie chodzi tu o profil w social mediach, a o profesjonalną stronę internetową, która stanie się wizytówką marki i nada jej profesjonalizmu. Pierwszym krokiem do […]

czytaj więcej
Top_foto3_870x358px

5 rzeczy, które warto wiedzieć na temat Google Pay

Google Pay swoją premierę w Polsce miało 16 listopada 2016 roku. Wówczas pojawiło się pod nazwą Android Pay. Jednak w 2018 roku Android Pay połączył się z Google Wallet, tworząc nowoczesne i nieustannie doskonalone rozwiązanie płatności Google Pay. Pobrana już ponad 100 mln razy aplikacja umożliwia zarówno płatność w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym. Google […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Platformy e-commerce – przegląd popularnych rozwiązań

Według szacunków Bisnode Polska ilość e-sklepów w Polsce w czerwcu 2019 roku sięgnęła 31,7 tys. Rynek e-commerce rośnie w bardzo szybkim tempie. Tym bardziej że, jak wskazuje raport Shoper Multiwyzwania – ok. 77% sprzedawców co roku odnotowuje wzrost zysków. Taki trend sprawia, że dostępnych jest wiele różnych platform dla sklepów internetowych. Poniżej robimy ich przegląd. […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px_9

Reklamacja płatności kartą – czym jest chargeback w transakcjach online?

Wielu kupujących miewa obawy przed nierzetelnym sprzedawcą lub usługodawcą, czy otrzymaniem wadliwego przedmiotu podczas zakupów. Płacąc jednak kartą, nie trzeba się nadto martwić, gdyż można skorzystać z chargeback. Ta usługa w łatwy sposób pozwala odzyskać pieniądze z transakcji w przypadku źle wykonanego zamówienia. Kto i w jaki sposób może więc skorzystać z chargeback? Czym jest […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Rejestracja działalności i firmy – przewodnik krok po kroku

Rejestracja działalności gospodarczej wymaga wypełnienia i złożenia odpowiednich dokumentów. Jest ona obowiązkowa dla tych, których przychody przekroczą 50% płacy minimalnej. Założenie firmy należy zgłosić do określonych instytucji. Wcześniej jednak trzeba ustalić formę prawną działalności, jej nazwę, czy rodzaj rozliczania podatku. Warto więc poznać proces zakładania firmy krok po kroku, by prawidłowo dopełnić wszelkich formalności. Forma […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px_8

Raty online – sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym

Zintegrowanie sklepu internetowego z systemem płatności online to doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży. Mechanizm umożliwia prosty i szybki przepływ informacji między sprzedawcą a kupującym. Zapewnia on zautomatyzowanie transakcji i eliminuje konieczność przepisywania danych do przelewu, czy ręcznego generowania potwierdzeń płatności. W ten sposób działa również usługa raty online, która bez zbędnych formalności pozwala klientowi zrealizować […]

czytaj więcej
banery-blog-poradnik-początki sklepu

Prawne aspekty sprzedaży w Internecie – co warto wiedzieć?

Jak wynika z raportu Bisnode Polska liczba sklepów internetowych w Polsce w 2018 roku przekroczyła 30 000. To oznacza, że w ciągu ostatnich 5 lat wzrosła ona aż o 34%. W związku z dynamicznym rozwojem rynku e-commerce pojawia się coraz więcej regulacji dotyczących prowadzenia e-sklepów. Należy więc cyklicznie kontrolować prawne aspekty sprzedaży w Internecie, by […]

czytaj więcej
25_Cover-foto-870x358 (002)

Płatności jednym kliknięciem – sposób na zwiększenie konwersji w e-commerce

Konwersja to słowo klucz dla właścicieli e-commerce. Jej współczynnik decyduje o rentowności i zyskach sklepu internetowego. Na podniesienie konwersji składa się jednak wiele różnych czynników, a zaniedbanie jednego z nich może wpłynąć na częstotliwość porzucania koszyka. Doskonałym jednak sposobem na wzrost sprzedaży jest włączenie płatności jednym kliknięciem. Co więcej trzeba wiedzieć, by zwiększyć konwersję w […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px_7

Co wpływa na większą popularność płatności online w Polsce?

Polacy odchodzą od gotówki, a co za tym idzie – wzrasta liczba płatności internetowych. Te mogą być realizowane przez np. one click dzięki kartom płatniczym, których wg raportu NBP w Polsce w I kwartale 2019 roku było 41,3 mld. Inne metody płatności online, których popularność w Polsce rośnie to BLIK, płatności odroczone, czy e-portfele. Co […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px_6

Usługa szybkich wypłat – jak działa i kto może z niej skorzystać?

Płynność finansowa i przyspieszenie realizacji transakcji to kwestie bardzo ważne dla wielu przedsiębiorców. Szczególnie tych, którzy obsługując dużą ilość klientów potrzebują szybko wykonywać masowe oraz jednostkowe wypłaty np. zakłady bukmacherskie, czy firmy pożyczkowe. W takim wypadku doskonale sprawdzi jedno z najnowszych rozwiązań Dotpay w płatnościach online –  szybkie wypłaty. Jak działają szybkie wypłaty i kto […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px(2)

Jak prawidłowo zadbać o bezpieczeństwo haseł w Internecie?

Ponad 23 miliony zhakowanych użytkowników w 2018 roku używało hasła „123456” – tak podaje brytyjskie Narodowe Centrum Bezpieczeństwa Cybernetycznego (NCSC). Mimo wzrastającej świadomości wagi bezpieczeństwa haseł Internauci wciąż używają najprostszych kombinacji. Jak stworzyć silne hasło i zadbać o jego bezpieczeństwo w Internecie? Najgorsze hasła internetowe Nim użytkownik zacznie tworzyć mocne hasło do konta internetowego, powinien […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px(1)

Phishing – czym jest i jak uchronić się przed kradzieżą danych?

Cyberataki zostały uznane za zjawisko powszechne. Liczba tego rodzaju incydentów z roku na rok jest coraz większa i dotyczy nie tylko zwykłych użytkowników, ale również przedsiębiorstw. Według raportu KPMG Barometr Cyberbezpieczeństwa w 2018 roku aż 70% przedsiębiorstw zarejestrowało incydent naruszający bezpieczeństwo. Prym w cyberprzestępczości wiodą oszustwa komputerowe – szczególnie phishing. By ustrzec się przed kradzieżą […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px

Pay-by-link – czym jest i na czym polega usługa szybkich płatności online?

Internauci coraz częściej odchodzą od tradycyjnych i gotówkowych form płatności. Spośród 15 różnych metod płatności za zakupy przez Internet tą najchętniej wybieraną są szybkie przelewy online tzw. pay-by-link. W raporcie IGE Omni commerce. Kupuję wygodnie 2019 na realizację transakcji w ten sposób wskazuje aż 33% badanych. Czym jest pay-bay-link, czy jest bezpieczny i jak z […]

czytaj więcej
Top_foto_870x358px

Szybka płatność paysafecard, czyli jak działają vouchery gotówkowe?

Konsumenci z Niemiec i Austrii w 2000 roku zyskali możliwość innowacyjnych płatności przedpłaconych dzięki powstaniu paysafecard. W ciągu 6 lat idea płatności 16-cyfrowym kodem zyskała rzeszę zwolenników, a firma zaczęła działać już m.in. w Grecji, Hiszpanii, czy Wielkiej Brytanii. Z kolei w roku 2019 jest już obecna na rynkach 47 krajów z całego świata. Jak […]

czytaj więcej
24_Cover-foto

Płatności odroczone – rewolucja w płatnościach online

Jedną z przyczyn porzucania koszyka podczas zakupów online jest niewystarczająca ilość środków na koncie potencjalnego nabywcy. Jest to sytuacja niekorzystna zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. Dlatego naprzeciw klientom wychodzą dostawcy płatności online, oferując możliwość płatności odroczonych. Co prawda to rozwiązanie powraca na polski rynek po dłuższej przerwie, jednak patrząc na statystyki Raportu IGE, płatności […]

czytaj więcej
22_Cover-foto-870x358

5 najważniejszych zasad formułowania regulaminu sklepu internetowego

Pojawianie się coraz większej ilości e-sklepów, ale również wzrost przypadków oszustw internetowych sprawiają, że konsumenci większą wagę przywiązują do regulaminu i warunków zakupu u danego sprzedawcy. Warto więc mieć świadomość, jak dobrze napisać regulamin sklepu internetowego, przestrzegając przy tym określonych podstaw prawnych i znając najważniejsze zasady jego formułowania. Czytelność i zrozumiałość Regulamin sklepu internetowego to […]

czytaj więcej
1 2