wróć do listy
078

Biblioteki mobilne (SDK) – jak z nich korzystać?

Poszczególne modele integracji, skracające ścieżkę zakupową umożliwiają zapewnienie klientowi prostej metody płatności w sklepach internetowych. Rozwiązanie to jest bardzo istotne w procesie minimalizacji ilości porzucanych przez konsumentów koszyków, gdyż większość klientów oczekuje finalizacji transakcji dosłownie w kilku krokach, a czasem nawet jednym kliknięciem. Jednak rosnący każdego roku trend obejmujący m-commerce (ang. mobile commerce) skłania sprzedawców do rozwoju aplikacji mobilnych. Nic w tym dziwnego, skoro według The State of Mobile 2019 globalne wydatki w sklepach z aplikacjami wyniosły w ubiegłym roku 101 mld dolarów. Prezentowane w przywołanym powyżej raporcie dane doskonale pokazują, że będąc właścicielem e-sklepu, warto zadbać o kwestię intuicyjnej płatności, implementując w tym celu biblioteki mobilne SDK.

Co to jest biblioteka mobilna (SDK)?

Biblioteki mobilne (ang. mobile SDK) umożliwiają przedsiębiorcom obsługę procesu płatności w aplikacjach mobilnych ich sklepów internetowych. Dzięki temu rozwiązaniu, mogą oni zaoferować klientom wygodną płatność, dostosowaną do wyglądu i struktury aplikacji sprzedażowej. Zaimplementowane biblioteki umożliwiają zarówno przeprowadzenie płatności kartą, jak i przelewem. Co więcej, sprzedawcy mogą personalizować poszczególne elementy okna płatności, dostosowując je do konkretnych wariantów biblioteki.

Zalety biblioteki mobilnej (SDK)

Jedną z głównych zalet implementacji bibliotek mobilnych jest ułatwienie pracy programistom, tworzącym aplikację sprzedażową. Dzięki temu, mogą oni w pełni skoncentrować się na udoskonalaniu funkcjonalności tego produktu. Co więcej, w ten sposób minimalizowana jest również możliwość popełnienia ewentualnego błędu podczas kreowania procesu obsługi płatności w aplikacji.

Biblioteki SDK umożliwiają błyskawiczną i nieskomplikowaną implementację. Korzystając z tego rozwiązania, przedsiębiorcy oszczędzają pieniądze, skracając czas pracy deweloperów.

Wykorzystywanie bibliotek mobilnych ma również wiele zalet związanych bezpośrednio z klientami, którzy korzystają z danego sposobu płatności. Po pierwsze, użytkownik otrzymuje jasną informację na temat tego, jaka firma wspiera proces płatności mobilnych. Co więcej, jedno wprowadzone na rynek rozwiązanie jest z reguły wykorzystywane przez wiele lat, co daje ciągłą możliwość jego udoskonalania i powoduje zakorzenione się go w świadomości konsumentów.

W ten sposób, budowane jest zaufanie pomiędzy klientem a właścicielem sklepu korzystającego z biblioteki mobilnej. Łatwy dostęp do informacji oraz widoczne logo doświadczonej i rozpoznawalnej firmy, to bowiem jedne z podstawowych aspektów, które pozwalają konsumentom przekonać się do danego e-sklepu.

Podsumowanie

Przytoczony w artykule raport The State of Mobile 2019 pokazuje, że użytkownicy smartfonów z Androidem i iOS mogą w sumie pobrać prawie 4,5 mln aplikacji, a liczba ta wciąż rośnie. Średnio, na każdym urządzeniu znajduje się 60-90 różnych tego typu produktów, a część z nich to właśnie aplikacje sprzedażowe.

Jeszcze do niedawna, profesjonalnym tworzeniem tego typu produktów mogły się pochwalić jedynie największe światowe i ogólnopolskie e-commerce’y. Dziś aplikacje mobilne sklepów internetowych w Google Play, Sklepie Microsoft czy App Store oferuje już także wielu prywatnych przedsiębiorców. W celu ułatwienia procesu płatności swoim klientom, wszyscy oni stosują biblioteki SDK, wspierające płatność przelewem oraz kartą.