wróć do listy
Top_foto3_870x358px

5 rzeczy, które warto wiedzieć na temat Google Pay

Google Pay swoją premierę w Polsce miało 16 listopada 2016 roku. Wówczas pojawiło się pod nazwą Android Pay. Jednak w 2018 roku Android Pay połączył się z Google Wallet, tworząc nowoczesne i nieustannie doskonalone rozwiązanie płatności Google Pay. Pobrana już ponad 100 mln razy aplikacja umożliwia zarówno płatność w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym. Google Pay to korzyści i wygoda nie tylko dla kupujących, ale również sprzedających.

Skrócona ścieżka płatności

Główną zaletą korzystania z Google Pay jest maksymalne skrócenie ścieżki płatności. Sfinalizowanie transakcji trwa krócej nie tylko przy zamówieniu internetowym, ale także podczas zakupów w supermarkecie. Podpinając do konta Google Pay kartę płatniczą, przy kolejnych transakcjach nie trzeba już podawać żadnych danych karty, czy wyciągać portfela.

Całą płatność realizuje się w kilka sekund z pozycji urządzenia z Androidem Lollipop 5.0+ wzwyż. Co więcej, w aplikacji możliwe jest pobranie danych adresowych do wysyłki z konta Google. Dzięki temu użytkownik zostaje zwolniony z podawania kolejnych danych w  procesie płatności.

Płatność Google Pay w Internecie

Google Pay umożliwia płatność w Internecie na dwa sposoby – w aplikacjach mobilnych i sklepach internetowych. Jednak, aby to było możliwe, sprzedawca musi włączyć tę funkcję w swoim kanale sprzedaży. Wówczas kupujący przechodząc do kroku płatności za zamówienie, ma możliwość wyboru G Pay. Z tego rozwiązania korzystają firmy z różnych branż m.in.: gastronomicznej, transportowej, odzieżowej, czy elektronicznej.

Jeśli jest to pierwsza tego typu transakcja, wówczas  klient musi najpierw podać dane karty. Może wpisać je ręcznie lub zrobić zdjęcie karty. Następnie Google poprosi o weryfikację. Można to zrobić na kilka sposobów przez:

– kod SMS,

– e-mail,

– połączenie telefoniczne,

– połączenie ze swoim bankiem,

– zalogowanie się do swojego banku.

Jeśli kupujący dodanie karty i weryfikację ma już za sobą, każda kolejna transakcja to jedynie wybór polecenia „zapłać przez G Pay” i potwierdzenie płatności.

Zbliżeniowe płatności Google Pay

Mając już podpięte w aplikacji Google Pay karty płatnicze, można w ten sposób zapłacić również w sklepie stacjonarnym, który przyjmuje transakcje zbliżeniowe. Wówczas wystarczy wybudzić telefon z uśpienia i przyłożyć go do terminala. Nie trzeba nawet odblokowywać ekranu i włączać aplikacji.

Doskonałą alternatywą jest również możliwość płatności zbliżeniowej Google Pay z pozycji smartwatcha. Wówczas urządzenie również należy wybudzić, a z menu wybrać aplikację. Teraz przykładając zegarek do terminala, można sfinalizować transakcję.

Bezpiecznie przechowywane dane karty

Google Pay korzysta z wysokiej jakości wielowarstwowego systemu zabezpieczeń, który pomaga wykrywać cyberzagrożenia i przeciwdziała atakom hakerów. Co więcej, podpinając kartę do aplikacji, wszelkie dane pozostają tajne i nie są udostępnianie nigdzie na zewnątrz. Jak to możliwe? Podczas płatności Google nie ujawnia prawdziwego numeru karty kupującego, a jedynie specjalnie zaszyfrowany kod.

Ponadto dane nie są przechowywane bezpośrednio w telefonie, a na strzeżonych serwerach. Dzięki temu w przypadku zagubienia urządzenia, na którym jest aktywna aplikacja Google Pay można za pomocą usługi Znajdź moje urządzenie spróbować odnaleźć zagubiony telefon lub, jeśli jest to niemożliwe, włączyć zdalnie alarm na telefonie, zablokować go lub wymazać wszelkie dane.

Google Pay, jako sposób dotarcia do nowej grupy klientów

Ilość pobrań aplikacji (100 mln) świadczy o tym, że zyskała ona popularność wśród wielu kupujących i to nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Oferując w kanale sprzedaży online płatność za pomocą Google Pay, poszerza się grono klientów nie tylko w kraju, ale również zagranicą.

Włączenie nowoczesnej i budzącej zaufanie metody płatności Google Pay ma również istotne znaczenie dla wzrostu konwersji. Kupujący, którzy wyrobili sobie nawyk płacenia określoną metodą, mogą niechętnie korzystać z innych form finalizowania transakcji. Jeśli nie zobaczą więc tej, którą na ogół się posługują to mogą porzucić koszyk. Prowadząc sprzedaż internetową, warto więc wyposażyć swój e-commerce w różne formy płatności – w tym G Pay.

Podsumowanie

Innowacyjne, szybkie i bezpieczne sposoby płatności jak Google Pay coraz bardziej będą wypierały z rynku te standardowe – gotówkowe, czy kartowe. Jednak ich popularność jest na tyle duża, że grono zwolenników wcale tak szybko nie zmaleje. W związku z tym jeszcze przez długi czas klienci będą korzystać z rozmaitych i odmiennych metod płatności, korzystając przy tym chętnie z nowości. Dlatego warto w swoim e-commerce umożliwić klientom realizację płatności za pomocą różnych rozwiązań – łącząc standardowe metody z nowoczesnymi.