wróć do listy
022b(1)

5 powodów, dla których warto korzystać z płatności one click

Jednym z najważniejszych aspektów dla klientów podczas zakupów w e-sklepie jest szybka realizacja zamówienia. Umożliwiają to m.in. różne metody płatności elektronicznych. Tym, który użytkownicy chętnie wybierają, jest one click. W ten sposób można sfinalizować transakcję na dwa sposoby kartą lub BLIK-iem. Dlaczego warto korzystać z tego rozwiązania?

Szybkość i bezpieczeństwo

Właściciele starają się jak najbardziej przyspieszyć proces zakupowy w sklepie, zachowując przy tym maksimum bezpieczeństwa. W tym wypadku duże znaczenie ma skrócenie ścieżki płatności, przy której doskonale sprawdzi się płatność one click, czyli jednym kliknięciem. Podczas pierwszej transakcji w danym sklepie online wystarczy tylko raz przepisać dane karty lub 6-cyfrowy kod BLIK.

Przy następnej płatności system nie będzie ponownie prosił o wypełnienie pól. Wówczas wystarczy jedynie potwierdzić płatność na telefonie (w przypadku BLIK-a) lub kodem SMS (w przypadku kart przy wyższych kwotach). Co więcej, rozwiązanie to jest bezpieczne, gdyż nie wymaga nieustannego przepisywania wrażliwych danych i eliminuje ryzyko pomyłki, gdyż numer konta odbiorcy, jego adres i tytuł płatności zaciągane są automatycznie.

Płatność bez logowania

Zaletą one click jest również brak konieczności logowania do bankowości internetowej. Takie działanie wydłużyłoby tylko czas dokonywania zakupu i zdezorientowało klienta, przenosząc go na inny serwis. Dzięki temu może on zrealizować płatność i nie musi się martwić, że źle wpisze login lub hasło i zablokuje dostęp do konta. Takie sytuacje się zdarzają i często powodują porzucanie koszyków.

Możliwość podpięcia kilku kart

Płatność jednym kliknięciem daje klientom też dużo swobody. Każdy może zapamiętać w sklepie nie jedną, a nawet kilka kart płatniczych. To szczególnie przydatna funkcjonalność, gdy kilku użytkowników robi zakupy z jednego konta lub urządzenia, ale płaci osobno. Takie rozwiązanie sprawdzi się również dla tych, którzy za pomocą one click potrzebują raz zapłacić kartą osobistą, raz kredytową, a jeszcze innym razem służbową.

Wygodna płatność mobilna

Każdego roku powiększa się grono klientów kupujących przez urządzenia mobilne. Z raportu Omni-commerce. Kupuję wygodnie w 2019 roku w ten sposób zakupu dokonało aż 52% badanych. Motywującym ich do tego czynnikiem są coraz lepiej dostosowane do urządzeń strony, a także intuicyjne sposoby płatności na urządzeniach mobilnych, do których można zaliczyć również one click. W ten sposób można sfinalizować transakcję nie tylko na komputerze, ale także na smartfonie, czy tablecie.

Chargeback – reklamacja płatności kartą

Konsument płacąc one click, ale przy pomocy karty przy okazji zabezpiecza się przed nierzetelnym sprzedawcą. Wówczas może skorzystać z tzw. chargeback, czyli obciążenia zwrotnego. Kupujący może zakwestionować pobraną z jego rachunku kwotę, składając reklamację. Jeżeli okaże się, że rzeczywiście doszło do nieprawidłowości, to bank zwróci środki. Dokładny przebieg całej procedury opisano w artykule Reklamacja płatności kartą – czym jest chargeback w transakcjach online?

Podsumowanie

Płatność one click ma wiele korzyści zarówno dla kupujących, jak i sprzedających. Osoby, które chcą płacić w sieci bezpiecznie i szybko mogą korzystać właśnie z tego rozwiązania. Nad jego wdrożeniem powinien zastanowić się każdy e-sklep ze względu na szybkość, swobodę i komfort, jaką oferuje klientom. Chcąc zwiększyć zyski, dzięki płatności jednym kliknięciem warto zapoznać się także z artykułem Płatności jednym kliknięciem – sposób na zwiększenie konwersji w e-commerce.