Podczas realizacji procesu płatności, jedną z najistotniejszych kwestii jest możliwie najmniejsza ilość kroków wykonywanych przez kupujących. Wychodząc naprzeciw optymalizacji procesu płatności, Dotpay umożliwia sprzedawcom wykonanie integracji sklepu w tzw. modelu „white label”.

Dzięki zastosowaniu wspomnianego rozwiązania, kupujący może wybrać kanał płatności na stronie sklepu i zostać skierowany bezpośrednio do swojej bankowości internetowej lub formularza płatności kartą, gdzie poda dane karty i zatwierdzi transakcję. Takie rozwiązanie ogranicza ilość kroków, jakie musi wykonać kupujący, aby sfinalizować płatność, co ogranicza ilość tzw. porzuconych koszyków oraz korzystnie wpływa na konwersję sklepu.

W celu ułatwienia integracji sprzedawcom, Dotpay udostępnia również gotowe rozwiązanie (tzw. Widget), pozwalające osadzić siatkę wyboru kanału płatności na stronie sklepu. Wystarczy pobrać gotowy kod widgetu i osadzić go w formularzu podsumowania zamówienia/przekierowania do płatności.

Więcej informacji na temat implementacji opisanego skracania ścieżki płatności zostało zawartych w instrukcji technicznej dostępnej w zakładce Do pobrania -> Dokumentacje.