Poradnik bezpieczeństwa

Jeżeli otrzymali Państwo wiadomość o płatności, której Państwo nie dokonali, oznacza to, że ktoś rozesłał do Państwa złośliwe oprogramowanie.
Autentyczne potwierdzenia płatności wysyłane z naszego systemu nigdy nie zawierają załączników.

Szczegóły postępowania znajdą Państwo na stronie:

https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/uwaga-na-nowa-kampanie-zlosliwego-oprogramowania-platnosc-w-systemie-dotpay/

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Biurem Obsługi klienta.

 

 

Ostrzegamy przed oszustami podszywającymi się pod Dotpay.

W sieci jest głośno o próbach wyłudzenia na znanych portalach e-commerce’owych poprzez fałszywe linki kierujące do spreparowanych stron płatności.  Zachęcamy do szczególnej ostrożności i uważności podczas płacenia, zwłaszcza jeśli sprzedający przesyła nam odnośniki do strony banków i innych operatorów płatności, ponieważ może on okazać się oszustem, a dokonanie transakcji może skutkować uzyskaniem dostępu do konta bankowego. Poniżej przygotowaliśmy dekalog bezpiecznych płatności, który pozwoli uchronić się przed tego typu incydentami.

Bezpieczne płatności – poradnik

Świadomy klient to bezpieczny klient. Kierując się tą zasadą, poniżej zebraliśmy kilka porad, których należy bezwzględnie przestrzegać dokonując płatności w Internecie.

  1. Sprawdź wiarygodność sklepu – przejrzyj ofertę, porównaj z innymi sklepami, poczytaj opinie innych klientów. Możesz także sprawdzić Regulamin pod kątem informacji o dostawie, reklamacjach i płatnościach.
  2. Uważaj na wiadomości przychodzące w serwisach społecznościowych i mailem – zwróć uwagę na nadawcę, nazwa i adres e-mail mogą być zupełnie inne niż początkowo się wydawało. Sprawdź, czy wiadomość nie zawiera literówek i błędów np. w odmianie słów. Nie otwieraj załączników i linków z nieznanych źródeł, mogą one zawierać groźne wirusy. Jeśli w przesłanej wiadomości znajduje się link do płatności – uważaj, bo może to być próba wyłudzenia danych.
  3. Przyjrzyj się stronie płatności – przede wszystkim adres strony powinien być poprzedzony symbolem zamkniętej kłódki, a adres powinien zaczynać się od https://, oznacza to, że połączenie jest szyfrowane i bezpieczne dla klienta. Na pasku adresu strony powinna też być zamieszczona nazwa banku lub pośrednika płatności odpowiadająca treści strony.
  1. Formatka płatnicza_DotpayZabezpiecz swoje dane – nigdy nie podawaj nikomu loginów i haseł, zwłaszcza do bankowości elektronicznej. Staraj się korzystać z bezpiecznego połączenia Internetowego, sieci publiczne i niezabezpieczone zwiększają podatność komputera/smartfona na ataki hakerskie.

5. Kontroluj wydatki – ustaw limit dzienny dla płatności kartą i sprawdzaj stan konta, zwłaszcza jeśli dzielisz je z inną bliską osobą, każdą podejrzaną transakcję najlepiej skonsultować z bankiem, gdyż kradzież środków z konta niekoniecznie musi wiązać się z nagłą utratą wszystkich środków, mogą to być również nieregularne wypłaty na stosunkowo niewielkie kwoty.

  1. Wyloguj się – po zakończeniu użytkowania serwisu, w którym wprowadzasz login i hasło pamiętaj o wylogowaniu. Dla własnego bezpieczeństwa nie udostępniaj innym komputera, czy telefonu z których stale korzystasz, a dostęp do nich zabezpiecz hasłem.

Dodatkowe informacje możesz znaleźć także na stronie swojego banku:

– dla Klientów mBank https://www.mbank.pl/bezpieczenstwo/zlote-zasady/

– dla Klientów Bank Millennium https://www.bankmillennium.pl/bankowosc-elektroniczna/millenet-dla-klientow-indywidualnych-biznes/bezpieczenstwo

– dla Klientów PKO BP https://www.pkobp.pl/bankowosc-elektroniczna/ipko/bezpieczna-bankowosc/

– dla Klientów BZ WBK https://www.bzwbk.pl/bankowosc-elektroniczna/bezpieczenstwo-i-prywatnosc/zelazne-zasady-bezpieczenstwa.html

– dla Klientów Citi Handlowy https://www.citibankonline.pl/apps/customerservice/faq/

– dla Klientów ING https://www.ingbank.pl/indywidualni/bankowosc-internetowa/bezpieczenstwo

– dla Klientów Getin Bank https://www.getinbank.pl/bezpieczenstwo/

– dla Klientów Eurobank https://www.eurobank.pl/produkty,bankowosc-elektroniczna,bezpieczenstwo-bankowosci-internetowej,210,229.html

– dla Klientów BOŚ Bank https://www.bosbank.pl/klienci-indywidualni/bankowosc-elektroniczna/twoja-bankowosc-codzienna/bezpieczenstwo-bankowosci-elektronicznej

– dla Klientów Alior Bank https://www.aliorbank.pl/dodatkowe-informacje/bezpieczenstwo.html

– dla Klientów Bank Pekao https://www.pekao.com.pl/indywidualni/bankowosc_elektroniczna/Bezpieczenstwo/