Blog

Blog
24.06.2020

Według najnowszych danych Polskiego Standardu Płatności w pierwszym kwartale 2020 roku odnotowano 78 mln transakcji BLIK-iem, co stanowi połowę wyniku z Q1 2019. Takie liczby sprawiają, że BLIK w płatnościach internetowych istotnie prześcignął już karty. Technologia PSP cały czas się rozwija, a jedną z metod jeszcze bardziej ułatwiających elektroniczne przekazywanie środków jest przelew BLIK na telefon. Od początku 2020 roku z tego rozwiązania skorzystało już ponad 7 mln klientów.

Jak działa przelew na telefon BLIK?

Aby móc korzystać z przelewów na telefon BLIK należy najpierw powiązać numer komórkowy z numerem swojego konta bankowego. Można to zrobić w aplikacji mobilnej banku, który oferuje taką funkcję. Po ukończeniu tego kroku możliwe staje się zarówno przesyłanie pieniędzy na numery innych klientów z różnych banków, którzy również powiązali swój numer z rachunkiem, jak i odbieranie od nich wpłaty.

Aby tak się stało, wystarczy w aplikacji wybrać polecenie „Przelew na telefon BLIK”. Za pierwszym razem system poprosi użytkownika o dostęp do kontaktów. Wtedy należy wybrać z książki adresowej osobę, do której chce się zlecić przelew. Numer odbiorcy można też wpisać ręcznie. Następnie wprowadzamy kwotę, tytuł i akceptujemy operację PIN-em. Z funkcji przelewu na telefon BLIK korzysta w Polsce 7 banków:

  • Alior Bank,
  • Bank Millennium,
  • Santander Bank,
  • ING Bank Śląski,
  • mBank,
  • PKO Bank Polski,
  • Credit Agricole.

Korzyści przelewu na telefon BLIK

Płatności BLIK mają wiele korzyści. O tym, że to wygodna, łatwa i szybka forma finalizacji transakcji świadczy chociażby rosnąca z roku na rok popularność tej technologii. Jej dużym atutem jest z pewnością bezpieczeństwo, które zapewnia w tym wypadku poufność danych. Podczas zwykłej płatności BLIK-iem wszelkie informacje na temat użytkownika są zastępowane 6-cyfrowym kodem, a kupujący nie musi podawać żadnych wrażliwych danych. Podobnie jest przy przelewie na telefon BLIK. W tym wypadku również nie trzeba podawać jakichkolwiek personaliów. Wystarczy, że nadawca przelewu posiada nasz numer telefonu. Dzięki temu może wykonać płatność.

Poza tym przelew na telefon to doskonałe rozwiązanie umożliwiające natychmiastowe przekazanie pieniędzy pomiędzy różnymi bankami. O ile między rachunkami założonymi w tej samej instytucji finansowej zlecenie jest realizowane na ogół w kilka sekund, sytuacja ta nie jest regułą, gdy odbiorca i nadawca mają konta w różnych bankach. Na przelew często trzeba czekać do najbliższej sesji bankowej, a jeżeli zostanie zlecony w godzinach wieczornych, to można go oczekiwać dopiero następnego dnia. Istnieje oczywiście możliwość realizacji szybkiego przelewu, zwykle jest ona jednak dodatkowo płatna. Opcja BLIK na telefon nie wiąże się natomiast z żadnymi opłatami czy prowizjami. Z punktu widzenia klientów banków to zupełnie darmowe rozwiązanie.

Podsumowanie

Dostęp do płatności BLIK-iem w aplikacjach mobilnych ma już ok. 90% klientów banków. Oznacza to, że przelew na telefon możemy wysłać do bardzo wielu osób. Warto korzystać z tej funkcjonalności, szczególnie jeżeli zależy nam na szybkości przekazania pieniędzy. Poza tym to rozwiązanie jest bardzo bezpieczne, jednak wciąż należy uważać na oszustów wyłudzających dane i środki, o czym więcej pisaliśmy w artykule System płatności BLIK a bezpieczeństwo. Co więcej, w systemie BLIK istnieje również dodatkowa funkcjonalność „prośby o przelew”. Aby z niej skorzystać, należy podać numer osoby, od której chce się uzyskać określoną kwotę i zaakceptować wysłanie prośby. Wówczas potencjalny nadawca otrzymuje w aplikacji swojego banku powiadomienie i w odpowiedzi na nie może przesłać na dane konto wskazaną kwotę.

Załóż konto i zacznij zarabiać

Poznaj kompleksowe rozwiązania dla Twojego biznesu.

Zarejestruj się
Sprawdź jakie to proste

Aktywuj nową metodę
płatności P24NOW